Annonser från BloggPartner

Forbidden planet

Hej alla läsare!

''Specialeffekterna är även väldigt bra gjorda för den här tiden och det bidrar även till en del utav filmens charm.''



Ett rymdskepp landar på en planet bebodd av endast en man och hans vackra dotter och deras robot, Robby the Robot. Planeten har också en mörk hemlighet...

Jag har länge velat se Forbidden planet och igår gjorde jag äntligen det. Det jag gillar mest med den här filmen är den mysiga atmosfären som fortsätter igenom hela filmen.  Jag gillade även karaktärerna, speciellt roboten. Specialeffekterna är även väldigt bra gjorda för den här tiden och det bidrar även till en del utav filmens charm. Specialeffekterna i den här är bättre än många effekter i filmer idag och så är det också inom skräckgenren. Jag hoppas verkligen att dagensfilmer lär sig något från dem gamla om handgjorda effekter. Ett annat plus var musiken. Det enda negativa var tempot och att den kunde vara lite långsam ibland, men filmen får ändå en fyra och jag har hittat den på blu-ray på play.com, så nästa filmköp blir nog denna. Jag tycker att Sci-Fi filmer från 50-talet är väldigt mysiga och hoppas på att få se fler snart.


300 x 250  uggs FB
Annonser från BloggPartner


Kommentarer
Postat av: Aficionadon

Kul att du gillade filmen! En av filmens bästa kvaliteter är som du säger atmosfären, jävligt mysig upplevelse blir det att se filmen tack vare den.



Om du inte måste ha filmen på Bluray kan jag tipsa om den här något snyggare utgåva av filmen som jag äger: http://aficionadon.blogg.se/2010/november/forbidden-planet-ultimate-collectors-editi.html



Vill du ha tips på flera bra sci-fi filmer från 50-talet rekommenderar jag gärna några åt dig.

2011-01-06 @ 21:28:12
URL: http://aficionadon.blogg.se/
Postat av: Ina

Den verkar mysig :)

2011-01-09 @ 23:48:01
URL: http://imprint.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0