Annonser från BloggPartner

Dial M for Murder

Hej alla läsare!

''Trots att man vet vem som har gjort vad så är filmen spännande och man sitter och tänker hur ska det här gå?''



Den före detta tennisspelaren Tony Wendice har gift sig med Margot för hennes förmögenhet. Margot är dock inte kär i sin make, utan har haft ett förhållande med Mark Halliday en manusförfattare, som dock var tvungen att resa till USA. Margots make Tony planerar att hämnas på sin hustru för hennes otrohet. Han lejer en barndomsvän att mörda Margot. Barndomsvännen Swann skall fingera ett inbrott i det äkta parets bostad, medan maken skaffar sig ett alibi på annan ort.

Ännu en Hitchcock film som jag gillade. Jag gillade hela upplägget och den fungerade igenom hela filmen. Trots att man vet vem som har gjort vad så är filmen spännande och man sitter och tänker hur ska det här gå? Det är såna här Hitchcok filmer som jag gillar. Tycker dock att den svenska titeln är löjlig, men det är nog inte Hitchcocks fel haha! Jag fick lära känna karaktärerna ordentligt och jag fick sympati för Margot, trots hennes otrohet. Riktigt bra manus, regi och skådespeleri gör att denna filmen får en stabil fyra.


300 x 250  uggs FB
Annonser från BloggPartner


Kommentarer
Postat av: Ricky

Årtal och årtionden efterlyses till ny kategori på The Movie Dungeon. Läs gärna mer om det där.

Hälsningar

/ Ricky

2011-01-20 @ 10:34:04
URL: http://themoviedungeon.blogg.se/
Postat av: Emma

Gillar den här jag också, speciellt slutet :)

2011-01-20 @ 10:39:46
Postat av: Vicky

Hur hinner du se så många filmer= arbetslös? ne har jag ju inte med att göra egentligen, men vill också hinna se mycket film...

2011-01-20 @ 11:13:55
Postat av: Ina

Tack för tipset :)

2011-01-20 @ 12:09:49
URL: http://imprint.blogg.se/
Postat av: Aficionadon

Den här har jag faktiskt inte sett, ska väl finnas för en tjuga på MAXI, så jag kanske tar den nästa gång jag är där.

2011-01-20 @ 14:38:06
URL: http://aficionadon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0