Annonser från BloggPartner

Buired

Hej alla läsare!

''Att bli begravd levande i en kista, mitt ute i ingenstans måste vara riktigt hemskt, men tänk då också att lådan närsomhelst kan gå sönder och då kvävs man under flera lager utav sand.''



Amerikanen Paul arbetar i Irak. Efter en attack av en grupp irakier vaknar han upp för att märka att han ligger i en kista - levande begravd. Med hjälp av endast ett ljus, en kniv och en mobiltelefon tävlar Paul mot klockan för att försöka ta sig ur denna klaustrofobiska dödsfälla.

Äntligen såg jag Buried på en biograf i Polen. Hela filmen utspelar sig endast på ett och samma ställe och jag kände mig nästan lika instängd som Ryan Reynolds karaktär. Det tar ett tag innan man börjar förstå filmen och jag tycker att filmen hade helt rätt tempo.

Spänningskurvan gick precis rätt igenom hela filmen och ibland blev den instängda känslan så intensiv att det blev jobbigt för mig att kolla på. Att bli begravd levande i en kista, mitt ute i ingenstans måste vara riktigt hemskt, men tänk då också att lådan närsomhelst kan gå sönder och då kvävs man under flera lager utav sand. Om lådan håller så har man ett annat problem att tänka på - syret, så hur som helst så kvävs man till döds. Den här pendlar mellan en fyra och en femma, men just nu får den en stark fyra. Jag gillade slutet och det är inte ofta som jag är nöjd med hur en film slutar, men jag tycker att denna slutar på rätt sätt.


300 x 250  uggs FB
Annonser från BloggPartner


Kommentarer
Postat av: FOTOBLOGG / - Ylva

Såg en trailer och lite sånt om den här filmen på TV, satt nästan bara och väntade på din recension, haha xD Får nog se den nu då, för bra verkar den!

2011-01-04 @ 10:44:18
URL: http://byyllvaa.blogg.se/
Postat av: M i c k a

ohh jag är så pepp på den filmen, måste bara ta mig tid att se den :D

2011-01-06 @ 14:48:13
URL: http://niintendo.blogg.se/
Postat av: André

Sjukt bra, en femma för mig. Har precis beställt hem den här på bluray och väntar otåligt.

2011-02-19 @ 12:40:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0