Annonser från BloggPartner

Takashi Miike

Hej alla läsare!♥

''Den är en perfekt film och en solklar femma för mig, allt ultravåld och den skruvade storyn passar mig utmärkt.''



Nu var det ett tag sedan jag såg en film utav Takashi Miike, men när jag var 17 år såg jag min första som blev Ichi the killer och jag blev helt tagen utav den filmen. Den är en perfekt film och en solklar femma för mig, allt ultravåld och den skruvade storyn passar mig utmärkt. Jag intresserade mig sedan för Audition som jag hade läst mycket om. Jag köpte den från amazon och såg den. Den var inte riktigt lika bra som Ichi the killer, men jag gillade den grymt mycket, speciellt den sista halvtimman som är fenomenal och sjuk. Jag såg sedan att han hade gjort ett Masters of horror avsnitt, Imprint och när jag såg en poster utav den filmen så visste jag att jag skulle gilla den. Filmen höll måttet och Miike fick ännu en femma utav mig.

Efter det var det dags att se Three Extremes då han regisserade en del utav den och enlit mig är det den bästa delen, otroligt vacker och bra. Jag fortsatte sedan med att se Gozu & Visitor Q, båda skruvade och bra, men inte lika bra som de första filmerna jag såg. Det var ett tag sedan jag såg Gozu & Visitor Q så det är dags att kolla på dem igen och skaffa dem till filmsamlingen, jag kanske kommer gilla dem ännu mer efter en andra titt? Efter dem var det dags för One missed call som var bra, men fortfarande inte på samma nivå som Ichi the killer eller Imprint. Den senaste Miike filmen blev Sukiyaki Western Django som var bra, men något gör att jag inte kan ge den en fyra eller bli lika imponerad som jag annars blir. Han har gjort sjukt mycket filmer och jag längtar efter att få se mer. Jag vill jättegärna se serien MPD Psycho och funderar på att köpa den snart trots att jag inte har sett den. Enligt mig är Ichi the Killer hans stora mästerverk.

300 x 250  uggs FB
Annonser från BloggPartner


Kommentarer
Postat av: Emma

Vilken häftig bild du hittade på honom!



Mina favoriter är:

Audition, hela filmen är ju sjukt obehaglig.

Ichi the killer, alla scener var bra och blodiga

Gozu - haha skrattade mig igenom hela filmen.

Visitor Q

2011-02-11 @ 21:08:37
Postat av: frankie

MPD Psycho is eerie. Not only the film and the music, also as a cultural phenomenon - it has deep roots in both the society and the market. Miike's version is only the first step. And the other end is nigh. Pardon min tråkig svenska :)

2011-07-15 @ 16:24:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0