Annonser från BloggPartner

Sanctum

Hej alla läsare!

''Jag säger till mamma att det är någon idiot som har glömt att stänga av mobilen''



Sanctum: Ett dykarteam ger sig av på en expedition till en avlägsen del av regnskogen i Papua Nya Guinea. Tanken är att man ska utforska undervattensgrottor, men en tropisk storm omkullkastar planerna och en översvämning blockerar den enda vägen ut. Medan vattennivån stiger och syrenivån sjunker, kämpar dykarna för att hitta en luftficka och den okända floden som kan leda till havet och räddningen.

Igår såg jag och mamma Sanctum. Människor som fasnat i olika trånga utrymmen är ganska jobbigt att kolla på för det känns som man själv är fast och inte kan andas förrän dem är loss. Jag tycker att filmen är snygg och när man använder vatten i filmer så kan man ofta få till ett snyggt foto pga de olika blå/gröna nyanserna man kan få fram. Jag gillar såna här typer utav film där en grupp människor hamnar i fara och så vet man att dem kommer bli mindre och mindre, frågan jag ställer mig då är på vilka sätt då? Ibland inser man inte hur jobbigt vatten kan vara, men jag förstår hur jobbigt det kan vara då jag har varit nära på att drunkna tre gånger.

Nära slutet så hör jag en mobil ringa ganska svagt någonstans, först bryr jag mig inte, men den bara fortsätter att ringa och ringa och jag börjar bli väldigt irriterad. Jag försöker titta mig omkring för att se vart det kommer ifrån. Jag säger till mamma att det är någon idiot som har glömt att stänga av mobilen och som dessutom låter den ringa och då säger mamma att hon tror att det är hennes mobil. Vet ni vad? Ja det var hennes mobil. Fy vad jag skämdes. Hon hade tydligen glömt att stänga av ett alarm som hon alltid ställer in 22.30. Så pinsamt!

Läs även andra bloggares åsikter om

300 x 250  uggs FB
Annonser från BloggPartner


Kommentarer
Postat av: Emma

Det känns som att det här är en film jag kommer att gilla. Jag gillar instängda miljöer.

2011-02-19 @ 11:05:59
Postat av: Anonym

Jag gillade Sanctum.



Hittade din blogg precis för några minuter sedan och jag gillar den. man märker att du bryr dig om dina läsare och att du går din egen väg. Hurra för bloggar som inte handlar om fucking mode!

2011-02-19 @ 11:35:01
Postat av: Candy

Haha nej vad pinsamt att det var din mamma som hade glömt larmet. ><



Anonym: Så om man bloggar om mode kan man inte gå sin egen väg? Gud, vad trött jag är på föraktet mot modeblopggar. Det speglar så väl det förakt mot typiskt kvinnliga intressen som finns i samhället. Väldigt trist att man som kvinna måste bli mer "manlig" för att kunna accepteras. Jag personligen tycker att modebloggar är ganska tråkiga, men jag tycker det är ännu tråkigare när man tycks förakta de som driver dem. Många gör faktiskt ett riktigt bra jobb med sina modebloggar.

2011-02-19 @ 14:36:45
URL: http://www.eye-candy.se
Postat av: Tommy

En fyra till denna? Tyckte den va pinsamt dålig :) Satt och skruvade och suckade filmen igenom, det va en befrielse att få gå hem och då hade jag fribiljetter till den :D

2011-02-21 @ 11:18:05
URL: http://www.filmparadiset.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0