Annonser från BloggPartner

Request: Dread

Hej alla läsare!♥

''Jag gillade dock slutscenerna väldigt mycket, medan  början var ganska seg.''



En utav mina läsare ville att jag skulle recensera Dread som är en After Dark horror film eller eight films to die for som dem också kallas. Filmen kretsar kring universitetsstudenterna Steve och Quaids försök att förstå rädslans natur genom att göra en dokumentär, experimentera och nå det uthärdligas gräns. Dread är en filmatisering av Clive Barkers novell med samma namn, som hittas i hans andra volym av Books of Blood, hyllade av Stephen King som ”skräckens framtid”.

Jag gillar själva idén och vissa scener var faktiskt riktigt bra, medan andra inte alls var det. Ojämnheten var mitt största problem med filmen. Nu var det visserligen ett tag jag såg denna så jag borde se om den för att friska upp minnet ännu bättre. Jag gillade dock slutscenerna väldigt mycket, medan  början var ganska seg. Om man tror att filmen ska vara fylld utav gore så är den inte det, men jag tycker att de mer blodiga scenerna funkar ändå. Den här filmen får en stabil trea utav
mig.

Läs även andra bloggares åsikter om

300 x 250  uggs FB
Annonser från BloggPartner


Kommentarer
Postat av: Anonym

Tack för tipset!

2011-02-26 @ 14:29:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0