Annonser från BloggPartner

MMA

Hej alla läsare!

''Jag börjar nästan känna lika stor passion för det här som för film och därför känns det bra att kunna få göra två saker som man verkligen gillar.''



Nu har jag tränat MMA i snart 5 veckor och tränar 4 pass i veckan. Jag önskar att jag skulle kunna träna det varje dag, men mina muskler behöver såklart vila. Jag har märkt en förändring utav min kropp på bara fem veckor. Jag har gått ner i vikt, blivit lite starkare och orkar springa längre och jag har gjort det på ett bra och hälsosamt sätt. Jag har märkt störst skillnad på ben, höft & rumpområdet där 10  centimeter nu saknas på bara fem veckor. Jag har fortfarande inte vågat väga mig, men det behöver jag inte göra ännu. På det senast passet fick vi sparras med varandra och det gick ganska bra för mig och jag kom ihåg vissa grepp som jag trodde att jag skulle glömma.

Jag måste träna mer på att få till allting väldigt bra tekniskt annars blir det svårt för mig att vinna äver någon som är mycket starkare. Jag börjar nästan känna lika stor passion för det här som för film och därför känns det bra att kunna få göra två saker som man verkligen gillar. Något annat som jag också har märkt är att jag kan äta lite oftare utan att känna att jag sväller upp och det är så awesome, för så har jag alltid velat känna.

På träningen igår råkade jag få en smäll på fittbenet (jag vet inte vad det benet kallas, om någon vet så hojta till!) och det gjorde väldigt ont så jag fick sitta över en sparring och vila istället. När nästa sparring började så fick jag sparras med tränaren och han visste att jag hade lite ont så han tog det lugnt. Jag blev väldigt nervös eftersom att det var tränaren jag skulle sparras med och glömde typ bort allt, men han gav mig många bra tips, så ett stort tips till alla som tränar kampsport är att sparras mot era tränare. 

Läs även andra bloggares åsikter om

300 x 250  uggs FB
Annonser från BloggPartner


Kommentarer
Postat av: Anonym

Kul med en tjej som tränar MMA! Funderat på att tävla?

2011-02-24 @ 15:37:06
Postat av: Lina

På tal om ingenting, hur går det med den nya blogg designen som du sa att du skulle fixa för evigheter sedan?

2011-02-24 @ 18:24:00
URL: http://afreaklikeme.blogg.se/
Postat av: Angelica

vad härligt att det känns bra! :)

2011-02-24 @ 19:03:10
URL: http://mataduvor.blogg.se/
Postat av: Candy

Det heter blygdbenet! & kul att du trivs med träningen. :) önskar att jag också kunde hitta någon träning som jag dels hade råd att gå i, dels lyckades ta mig till. Så jobbigt med det sociala numera, så jag cyklar & styrketränar hemma hos Jacob så länge. Promenerar också några gånger i veckan & när våren kommer ska jag börja löpträna. Antar att det är bra det med, men vore kul med nåt nytt liksom! Hur dyrt är det att träna MMA?

2011-02-26 @ 03:45:39
URL: http://www.eye-candy.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0