Annonser från BloggPartner

Micmacs

Hej alla läsare!

''Det som imponerar mig mest med den här filmen är det otroligt snygga fotot och det grymma berättandet.''



En man och hans vänner kommer på en invecklad och originell plan för att sabotera för två stora vapentillverkare. Mannen hämnas på dem för en skottskada som han fick och för några händelser från sin barndom. Han träffar vännerna på en oväntad plats och vännerna är allt annat än vanliga, utan dem är ganska annorlunda och fascinerande människor som alla är villiga att hjälpa mannen med hans plan.

Efter att ha sett Amelie och Delikatessen så har jag velat se allting som Jean-Pierre Jeunet har gjort och efter att ha fått Micmacs på blu-ray var det dags att se denna. Det som imponerar mig mest med den här filmen är det otroligt snygga fotot och det grymma berättandet.

Alla små händelser i filmen fångar mig och alla karaktärer har någonting speciellt som gör att man kommer ihåg dem och bryr sig om dem. Jag gillar den gula tonen som finns i fotot och allting i filmen är så oerhört snyggt. Karaktärerna i filmen har byggt ett bo under en soptipp och tillochmed den är så snyggt gjord att jag ville se om den så fort den tog slut.

Läs även andra bloggares åsikter om

300 x 250  uggs FB
Annonser från BloggPartner


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0