Annonser från BloggPartner

Human Centipede II: The full sequence

Hej alla läsare!

Ni som älskade The Human Centipede kan glädjas åt att det kommer en tvåa det här året som heter The Human Centipede II: The Full sequence. Jag har läst en hel del intervjuer om filmen där det står att tolv personer kommer att bilda en Human Centipede den här gången. Jag gick även in på IMDbs messageboard för just den andra filmen för att läsa andras åsikter. Jag hittade det här intressanta inlägget:


''How? Having just three people was hard enough... physically moving was impossible, they would be far more prone to diseases... far more maintanence and upkeep. Where to store them? Who has a cage big enough? You would need a large facility and also probably more than one doctor to perform the operations, hinting at a conspiracy like film... not good. Dr Heiter the lone pyscho was much more convincing and interesting.

Plus by the time the first person had eaten food and passed it along to the 2nd or third, it would be like diarrohea- no nutrients. The people at the end of the centipede would starve to death. Thats kinda what happened to the girl in the first film- because remember Lyndsay was constipated. Which means the girl at the back hadnt eaten anything during the whole film, and it looked like they had been attached to each other for 2 weeks or longer. That plus the infection killed her off. Having 12 people would make the death rate higher, and you would be constantly operating to remove dead people and attach living ones... again, a lot of energy, hassle, manpower, equipment etc.

Anyway, I heard in an interview that this could be medically possible-he had doctors research the mechanics of it before filming. And when you watch the film, it SEEMS realistic, which is for me what made it soooo creepy.You can believe that, since there are only 3, if they all remained physically healthy they could be connected like that for a long time... not a natural lifespan but at least a good few years stuck together before their bodies finally give up. They are doomed, thats part of the horror factor. Seeing these 3 people fight for survival is harrowing.

So having 12 people, wouldn't make it believeable or scary to me... too many people, too many problems, too many diseases- they cant survive, learn to move together or be physically strong enough to remain connected. I might skip the 2nd movie if it's just going to be about numbers- I dont think having more people joined together will make it scarier.''

Vad har ni för åsikter om tvåan? Jag gillade första filmen och efter att ha läst en del angående filmen som släpps det här året så vet jag att jag vill se filmen och den nog kommer vara äckligare för att få en försöka chocka oss mer, men det är just det här med ensamheten som står i inlägget som jag kan hålla med om. Ifall det är en stor konspiration så kanske det inte kommer funka och många kan känna sig besvikna, men om det bara är en doktor som håller på med sånt här i sin ensamhet så funkar skräcken bättre.

Jag har även hört att filmen ska ta plats innan första som en prequel och det väcker min nyfiken. Jag tycker nog att en prequel skulle funka bättre än om filmen är en vanlig uppföljare. Vad är era åsikter och tankar kring allt det här? Oavsett om ni gillade första filmen eller inte.

300 x 250  uggs FB
Annonser från BloggPartner


Kommentarer
Postat av: Emma

Jag gillade första filmen, men är osäker på vad jag känner inför tvåan. Det ska verkligen bli intressant att se hur tvåan kommer bli gjorde och hur dem kommer tackla vissa problem som kommer komma med 12 personer, men jag vill verkligen inte bli besviken. Det känns också som att det räcker med en film och jag tycker att den är tillräckligt stark utan att behöva mer förklaring.

2011-02-23 @ 16:02:47
Postat av: Elina

Jag kollade på dokumentären om Dario Argento alldeles nyss, och tyckte det var liiiite coolt att han hade en t-shirt på sig från STHLMs filmfestival..!! ^^, Hans filmer är grymma! Och din blogg med..! ;D Kram!

2011-02-23 @ 19:36:23
URL: http://fiskelina.blogg.se/
Postat av: Anonym

12 personer?! Det vill man verkligen se. Den första filmen imponerade inte så mkt på mig, men tvåan låter intressant. Hoppas på mera gore och äckel blev besviken över hur lite det var av det i första.

2011-02-24 @ 00:29:16
Postat av: André

Jag diggade ettan som fan och tycker att dem kom på en skitbra idé. Jag hoppas inte att dem kommer lägga till massor med äckel i tvåan för det skulle bara göra filmen sämre och inte alls lika skrämmande. Ettan funkade så bra med sin enkelhet om du förstår vad jag menar.



Jag vill fortfarande se andra filmen, meen tänker ej ha några förväntningar alls.

2011-02-24 @ 12:11:48
Postat av: Tommy

Human Centipede var varken skrämmande, äcklig eller chockernade på nått sätt. En ren standard skräckis som höll väldigt låg klass. Det är ju bara på ryktesvägen den blivit till nått helt annat. Det är lite som The Serbian Film, folk som inte sätt den pratar om den som det vore nått alldeles utöver det vanliga. Sedan när man själv ser dessa filmer inser man snart att man blivit lurad :) En tvåa på denna film bygger inte på dess egna meriter utan mer på att alla som inte sett den skapar ett behov av ytterligare en b-skräckis!

2011-02-24 @ 14:22:10
URL: http://www.filmparadiset.se
Postat av: Jenny - Läskiga Bloggen

Hmm, jag tyckte väl ettan var sådär, jag hade verkligen förväntat mig mer. Iden är ju hur bra som helst, men efter att man gjort en männsklig tusenfoting, vad händer då? Nåja, man får hoppas att 2an styr upp det hela och gör en possitivt överaskad :)

2011-02-25 @ 11:10:53
URL: http://jennyemelielarsen.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0