Annonser från BloggPartner

Dario Argento

Hej alla läsare!

''Jag var så lycklig över att ha hittat en favoritregissör som har gjort så många otroligt bra filmer.''



Dario Argento är min favoritregissörer och är den regissör som har fått flest femmor utav mig tror jag. Den första Argento filmen jag såg var Suspiria och den blev direkt min favoritfilm och är fortfarande det. De nästa filmerna blev Tenebrea, Stendhal Syndrome, Cat O' nine tails & Bird with the Crystal plumage som alla är fyror för mig och väldigt bra. Jag ville självklart genast ha mer utav Dario Argentos härliga färger & ljuskompositioner och väldigt unika dödsscener. Jag var så lycklig över att ha hittat en favoritregissör som har gjort så många otroligt bra filmer. Jag fortsatte med att se Profondo Rosso (Deep Red) & Opera, femmor båda två och sjukt grymma. Jag gillar verkligen musiken och alla dramatiska moment i Opera och den där dockan i Profondo Rosso är lite småcreepy.

Jag fortsatte med att se uppföljarna till Suspiria nämligen Inferno och Mother of tears och jag blev inte besviken och jag vill gärna se en till häxfilm utav Dario Argento, den behöver inte vara ännu en uppföljare utan kan vara en helt egen film. Jag såg sedan Demons & Demons 2 som han har hjälpt till att göra och dem är väldigt roliga & äckliga, jag skrattade åt dem väldigt många gånger. Såklart var det inte stopp där för Argento filmer utan jag fortsatte att se Phantom of the Opera, Waxmask, The Card player, Two evil eyes & An eye for horror. De två första är Argentos svagaste filmer, men fortfarande bra. Jag såg sedan de två Westernfilmerna som han var med och gjorde, Once upon a time in the west & Today we kill, tomorrow we die som jag gillade. De tre senaste Dario Argento filmerna blev four flies on grey velvet, Do you like Hitchcock? & Giallo och dem gillade jag såklart också. Jag har hört att han ska göra en re-make på Profondo Rosso så vi får se hur den blir, men hursomhelst så längtar jag väldigt mycket till nästa film.

Några utav mina Dario Argento filmer, har fler, men det här är en gammal bild från Mars.


300 x 250  uggs FB
Annonser från BloggPartner


Kommentarer
Postat av: Ellen

Sv:

Ja det blir ju lätt så att hjärnan får för sig saker, tack ^^

2011-02-03 @ 20:58:48
URL: http://ps-movies.blogspot.com
Postat av: Candy

Jag har sett för lite av Argento hittills för att kunna avgöra om han är min favoritregissör eller inte, men av vad jag sett hittills tycker jag att han är ojämn. Två filmer gillade jag inte så mycket, men Phenomena & Suspiria är bra. Suspiria är även en av mina favoritfilmer och jag gillar soundtracket väldigt mycket, brukar lyssna på det ibland. ^^

2011-02-03 @ 21:46:29
URL: http://www.eye-candy.se
Postat av: BlueRoseCase

Precis som du drogs jag omedelbart in i Argentos underbara värld. Profondo Rosso och Suspiria är mästerverk. Jag gillar verkligen hans äldre filmer överlag. Däremot var jag inte helt förtjust i Mother of Tears och Waxmask var en stor besvikelse som jag "lurades" att köpa eftersom Argento inte regisserade den.

2011-02-04 @ 09:07:28
URL: http://bluerosecase.blogg.se/
Postat av: Tommy

Suverän regissör som tyvärr tappat sedan 80-talet. Det mesta han gör nu är allt för intet sägande och rent ut tråkigt. Ska bli intressant att se vad han lyckas med sin nya film vilket är en remake på Dracula...tyvärr i 3D. Remaken på Deep Red har Argento inte mer med att göra än att han skapade originalet. Den är det George A Romero som ska göra, om den nu blir av.

2011-02-04 @ 23:18:04
URL: http://www.ramrod.se
Postat av: Tommy

Nej tyvärr Argento har inget alls med remaken att göra. Utan det är hans bror som tagit över det hela. Han har skrivit ett nytt manus och producerar tillsammans med Romero. Du kan läsa mer om det här: http://www.slashfilm.com/george-romero-remaking-dario-argentos-deep-red-in-3d/

2011-02-05 @ 12:11:54
URL: http://www.ramrod.se
Postat av: Tommy

Du kan själv läsa intervjun med George A Romero från Rue Morgue här där han själv säger att Dario INTE är inblandad i remaken: http://rue-morgue.com/blog/archives/2010/08/16/the-romero-report-catching-up-with-the-godfather-of-zombies/

2011-02-05 @ 14:33:15
URL: http://www.ramrod.se/
Postat av: Emma

Jag vet precis vilken artikel du menar Sarah jag har också läst den i Rue Morgue och dem publicerar inte lögner. Visst dem skriver inte att han ska vara regissör, producent eller så, men ja man borde ju läsa dden artikeln själv eller helt enkelt lyssna på dig. Så skit i dem andra som skriver annat, dem är inte värda din tid. Jag har följt din blogg länge och kommenterar ofta och jag vet hur psykiskt negativt saker kan påverkar dig för du skriver om det mycket. Du är grym och din blogg är grym, så ta inte skit från någon idiot okey? :)

2011-02-06 @ 19:59:06
Postat av: Micke

Jag gillar också Argento. Min favorit är Suspiria, följt av Phenomena. Studio S Entertainment har släppt en svensk DVD-utgåva av Deep Red, som innehåller två olika versioner av filmen.

2011-02-07 @ 02:53:34
URL: http://mickemovie.bloggagratis.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0