Annonser från BloggPartner

13 beloved

Hej alla läsare!

''Det som är bra med den här filmen är att det hela tiden händer saker som man inte är förberedd på.''



13 beloved: En man, Chit, har ekonomiska problem. När sedan hans mor frågor om hon kan låna en betydande summa pengar samtidigt som han förlorar både sitt arbete och bil blir hans situation ännu mer akut än tidigare. Kort därefter får han ett märkligt samtal där han får erbjudandet att tjäna pengar om han uppfyller en enkel begäran. Spelet har nu börjat och huvudpersonen har inte råd att dra sig ur.

Ganska skruvad film och verkligen inte som man tror att den ska vara. Det som är bra med den här filmen är att det hela tiden händer saker som man inte är förberedd på. Man vet att Chit kommer få utmaningar som han måste ta sig igenom, men vissa utav utmaningarna är sånt man inte alls förväntar sig.

Tyvärr tappar filmen lite på att den inte är så intensiv som den skulle ha kunnat vara och att jag gärna hade sett mer blodiga scener ganska tidigt in i filmen. Jag och Tomas skrattade oss igenom väldigt mycket, men det hade nog blivit lite bättre ifall den inte hade varit lika humoristisk. Det fanns en hel del snygga sekvenser utav kamerahantering och ganska snyggt foto på vissa ställen. Jag är ändå glad över att ha den här i min filmsamling och ger den en stark trea.

Läs även andra bloggares åsikter om

300 x 250  uggs FB
Annonser från BloggPartner


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hade inte ens hört talas om 13 beloved innan jag läste ditt inlägg, tack för tipset!

2011-02-22 @ 20:39:32
Postat av: Millan

Svar: Tack, det är skönt att veta.

2011-02-22 @ 21:47:37
Postat av: Emma

Haha den här är rolig! Jag tycker den är värd en fyra!

2011-02-22 @ 22:25:56
Postat av: Anonym

Är den här som Saw?

2011-02-23 @ 11:17:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0