Annonser från BloggPartner

Trollbunden

Hej alla läsare!

''Den är snygg, välspelad och håller intresseret uppe.''


Trollbunden: Psykiatern Constance Petersen fattar tycke för doktor Edwardes, den man som skall ta över efter sjukhemmets förre chef. Men Edwardes verkar störas av något.

Trollbunden tillhör till den lilla delen utav Hitchcocks filmer som jag verkligen gillar. Den är snygg, välspelad och håller intresseret uppe. Gregory Peck och Ingrid Bergman är riktigt bra och det finns många snygga sekvenser som fastnar på minnet. Det som jag brukar tycka om med Hitchcocks filmer är dialogen, som ofta var riktigt bra i Trollbunden.

Jag tycker även att den här tillhör till dem snyggare utav Hitchcocks filmer. Det jag inte brukar gilla med hans filmer är att jag finner dem vara ganska långtråkiga, men den här filmen var allt annat än långtråkig. Den drog ut på spänningen tillräckligt mycket och på precis rätt ställen  och man fick lära känna karaktärerna på ett intressant sätt.


300 x 250  uggs FB
Annonser från BloggPartner


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0