Annonser från BloggPartner

MMA i mitt hjärta

Hej alla läsare!

''Nu när jag har lärt känna sporten så ser jag hur snygga tekniker det finns''


Nu har jag snart tränat MMA i ett helt år och det har varit ett sjukt roligt år. Jag tänker även börja träna Thaiboxning nästa termin, vilket innebär att jag kommer köra Thaiboxning och MMA 6 dagar i veckan. Jag kommer förbättra mitt stående game väldigt mycket samtidigt som mitt markgame kommer förbättras. Många kanske undrar varför jag vill hålla på med kamsport och just med MMA? Men jag ser inte MMA som en våldsam sport där man bara står och försöker ha ihjäl varandra med slag.


Nu när jag har lärt känna sporten så ser jag hur snygga tekniker det finns och att all slag är tekniska och det är sällan man vill stå och bara slå hejdlöst. Det finns så många olika moment inom MMA och jag har visat några utav mina Submission/Wrestling fights för er läsare så att ni ser vad det är jag gör egentligen. Förhoppningsvis får jag köra en shootfighting match nästa år vilket innebär att jag både kommer få slå, sparka, knäa, ta ner och brottas på marken i en och samma match. Mitt hjärta brinner helt enkelt för sporten och nej jag är ingen våldsam person bara för att jag tränar MMA, vilket många tror om folk som tränar MMA.

För er som gillar kampsport så kan jag tipsa om några filmer:


- Never dack down
- Jens Pulver Driven (Dokumentär om en MMA-fighter som var med i UFC)
- Kill Bill volume 1 & 2
- Immortals (Har med vissa MMA-moves)
- Cinderella Man (Boxning)
- ALLA FILMER MED BRUCE LEE!!
- Hand of death
- Dragon lord
- Million dollar baby
- Rocky
- Tokyo Fist


Det var några utav mina favoriter, men det finns såklart många fler bra!

Läs även andra bloggares åsikter om
, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

300 x 250  uggs FB
Annonser från BloggPartner


Kommentarer
Postat av: Anna T

Ha svarat på frågestunden nu :D!

Hoppas du fick svar på din fråga :)!

2011-12-21 @ 16:27:56
URL: http://annatjernstroms.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0