Annonser från BloggPartner

Thriller - en grym film

Hej alla läsare!

''Vissa utav slow-motionscenerna var utdragna och det blev bara för mycket.''



Thriller - en grym film: Detta är en av de första svenska sleaze-filmerna, även klassad som den första av de våldsamma feministfilmerna. Den orsakade en väldig rabalder på sin tid. Filmen börjar med att den unga Madeleine blir våldtagen av en äcklig luffare. På grund av denna obehagliga upplevelse så blir hon stum och lever sedan stillsamt på gården med sina föräldrar. Men en dag missar hon bussen och får lift av Tony, som vill henne allt annat än väl...

Jag var riktigt sugen på att sen den här filmen för jag hade hört så mycket bra om den, men tyvärr så blev jag besviken. Särskilt spännande är den inte och jag tycker att hämndscenerna var riktigt tråkiga. Vissa utav slow-motionscenerna var utdragna och det blev bara för mycket. Huvudrollen spelas bra av Christina Lindberg, men förutom det är det mesta ganska tråkigt, vilket är synd för det här hade potential att bli riktigt bra.

Jag har läst att många har tyckt att sexscenerna är totalt opassande för att dem är så osmakligt gjorda och att det är så många närbilder, men jag tycker att det är bra att det är osmakligt gjort för det passar in på hennes situation. Jag hade nog lite för höga förväntningar, men en tvåa får den här filmen.





 



300 x 250  uggs FB
Annonser från BloggPartner


Kommentarer
Postat av: althea

Nu var de länge sen jag såg den men minns att det var flera saker som va totalt ologiska, seg slo-mo som du säger, onödigt utdragna scener etc etc. Dock tycker jag att det är kul att ha sett den bara för att Tarantino inspirerades av denna mkt till Kill Bill.

2011-08-21 @ 18:20:18
URL: http://altheatrollet.blogg.se/
Postat av: BlueRoseCase

Äntligen tycker vi lite olika! Jag älskar slowmotion-scenerna, tycker dom är helt fantastiska! Annars tycker jag filmen fungerar helt okej trots äckelscenerna, men störst värde har den ju som svensk filmkuriosa. Jag hade nöjet att intervjua regissören BoArne Vibenius en gång i tiden och jag hoppas kunna få till en transkription av den intervjun i bloggen. Måste bara få tag i en kassettbandspelare först...

2011-08-21 @ 18:30:00
URL: http://bluerosecase.blogg.se/
Postat av: Willhelm

Hej!
Själv tycker jag det är en ändå brafilm i tanke på vilken tids period den spelades in. Och även vilka resurser som man hade för att göra denna film. och... att den gjordes i sverige av svenskar. Jag tror man bör se denna film med lite ögon och sinne med lite perspektiv av tids era i svenskt -70 tal och inte med ögon av i dag. mvh Wilhellm

Svar: Jo visst kan man tänka så, men tyckte fortfarande att den var ganska tråkig oavsett hur jag ser på den.
Placebohoe

2012-09-09 @ 11:25:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0