Annonser från BloggPartner

Frankenstein & Wolfman dokumentärer

Hej alla läsare!

Jag tipsar om två bra dokumentärer, She's Alive! En dokumentär om skapandet av Bride of Frankenstein & Monsters by Moonlight.



Monsters by Moonlight:
En dokumentärfilm om de fem filmer som gjordes i Hollywood under 1940-talet om "The Wolf Man"; alla med Curt Siodmak som manusförfattare och Lon Chaney Jr i huvudrollen som varulven (The Wolf Man). Gillar ni Wolfman filmerna och vill veta mer så kolla gärna in denna dokumentär.

Jag ska nog ta tag i att recensera alla gamla skräckfilmer och skriva ganska mycket om dem, men först ska jag se om dem flesta för att ge er bra recensioner, tankar och åsikter.




She's Alive!: Dokumentär om Frankensteins brud. Den tar upp James Whales medverkan, skapandet och dess betydelse. Dokumentären innehåller även intervjuer med bland annat Rick Baker, Joe Dante, Clive Barke och Boris Karloffs dotter Sara Karloff.

Jag blev väldigt sugen på att se Bride of Frankenstein igen. Den är riktigt mysig och lika bra som första filmen.



Läs även andra bloggares åsikter om

300 x 250  uggs FB
Annonser från BloggPartner


Kommentarer
Postat av: Aficionadon

Tack så jävla mycket för rekommendationen. Wolfman är min favorit bland dessa ikoner.

2011-08-16 @ 12:48:36
URL: http://aficionadon.blogg.se/
Postat av: Aficionadon

Sv: Det var så lite så. Kan även nämna, nu när jag sett den, att den var sjukt bra. Ska nog skriva en liten recension av filmen på bloggen.

2011-08-16 @ 13:17:00
URL: http://aficionadon.blogg.se/
Postat av: Monsterdiggaren

Riktigt bra dokumentärer!

Ska bli jätteskoj att läsa när du skriver om filmerna sen!



Fick förövrigt hem "mum and dad" idag,tack som fasen!=)

2011-08-16 @ 22:26:24
URL: http://www.monsterdiggare.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0