Annonser från BloggPartner

Bedevilled

Hej alla läsare!

''Bedevilled är snygg på många ställen och slutet är skitsnyggt och bra.''



Bedevilled: Mörk thriller om Hae-won, en vacker karriärist som återvänder till den ö som hon för länge sedan lämnade för ett stadsliv. Kvar där finns barndomskamraten Bok-nam som genom alla år har fortsatt att skriva till henne. Hae-won kliver i land på en ö där tiden står still, där våld och förtryck är kutym och där huvuden snart börjar rulla.

De första tio minuterna var lite sådär och det tog ett tag innan jag blev insatt i filmen, men när filmen väl kom igång så bler den mörkare och obehagligare för varje minut som gick. Första halvan gjorde mig ganska frustrerad och arg för hur kvinnorna behandlades, men jag visste att det skulle komma en vändpunkt i filmen som skulle få mig att le lite och känna mig nöjd. Bedevilled är snygg på många ställen och slutet är skitsnyggt och bra. Man kan faktiskt nästan gissa sig till vad som ska hända, men det gör absolut inget för det är det jag ville skulle hända och jag hade faktiskt blivit besviken om det inte skulle bli så som jag hade trott.


Läs även andra bloggares åsikter om

300 x 250  uggs FB
Annonser från BloggPartner


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0