Annonser från BloggPartner

Scream 4

Hej alla läsare!

''Det fanns hur många olika skräckfilmsreferenser som helst''



Scream 4: För tio år sedan tystnade skriken och mördaren, som dolde sitt ansikte bakom den numera legendariska Scream-masken, försvann. I Scream 4 återvänder Sidney Prescott, som nu är författare, till Woodsboro på sista stoppet under en bokturné och återförenas med sheriff Dewey och journalisten Gale. Sidneys största skräck blir verklighet när hennes återkomst till Woodsboro åter lockar fram Ghostface och plötsligt går ingen längre säker. Med en ny generation kommer nya regler och skriken får en helt ny dimension!

Ja då var väntan över och jag och Tomas såg äntligen Scream 4 igår på Sergel i stan. Den var bättre än förväntat. Jag gillar att dem gjorde mycket homage till Scream 1 och man kände igen många situationer därifrån. Det fanns hur många olika skräckfilmsreferenser som helst som en polis som hette Anthony Perkins. Jag kände också igen mig i alla skräckfilmsnördar och kände mig hemma.

Det var mycket blod och mycket stabbing vilket är bra. Början irriterade nog vissa, medan vissa skrattade som jag gjorde. Dem som har hört att Neve Campbell, Courtney Cox och David Arquette bara har små roller i filmen kan andas ut med lättnad för det är inte alls så. Slutet var inte alls förväntat och jag skrattade massor med gånger. Det fanns många härliga repliker och Anna Paquin är faktiskt med i en scen som är ganska rolig.

Läs även andra bloggares åsikter om

300 x 250  uggs FB
Annonser från BloggPartner


Kommentarer
Postat av: Ricky

Den var riktigt bra. Jag tyckte till och med att det var den bästa av de tre uppföljarna. Kändes dock som om dem hade klippt bort en hel del.

2011-04-16 @ 11:30:19
URL: http://www-themoviedungeon.blogg.se/
Postat av: Nathalie @ Bloody Disgusting

Men kung! Ska försöka se den på bio nästa vecka!!!

2011-04-16 @ 11:31:08
URL: http://bloodydisgusting.blogg.se/
Postat av: Tommy

Otroligt roligt att läsa hur olika man kan uppfatta en film! Tyckte den var bara skit. Återupprepningar och fantasilös som bara tog sig fram på tidigare meriter. Detta gör inte denna film till något bra utan bara patetiskt sorglig. Att blir en kliché av sig själv är inte nått att eftersträva tycker jag :) Och all tjatig dialog förstörde hela filmen. Detta skulle ju bli nyskapande som originalet en gång var, men jag såg då inga spår av det...

Postat av: Aficionadon

Vi verkar dela uppfattning om filmen, gav den samma betyg som dig. Blir ett snabbt köp på DVD, längtar redan.

2011-04-16 @ 13:44:05
URL: http://aficionadon.blogg.se/
Postat av: Angelica

såg den i fredags... tyckte den var okej. mest rolig faktiskt hahaha

2011-04-17 @ 13:20:24
URL: http://mataduvor.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag blev riktigt positivt överraskad, rolig och mycket blod. Gillade slutet oxå. Håller med betyget!

2011-04-18 @ 11:42:29
Postat av: Gayfjärt

Jag hade verkligen inte väntat mig att den skulle vara bra overheadtaken. Älskade att den var lite twisted till skillnad från de andra..

2011-04-21 @ 16:38:33
URL: http://diaryofalways.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0