Annonser från BloggPartner

Jag vill få bort min mentala spärr

Hej alla läsare!

Jag är bara tvungen att skriva av mig nu annars kommer jag aldrig att få ur mig något. Känner mig väldigt dålig idag och under MMA-träningen så blockerade just det mig mentalt och efter den blockeringen så gick allting dåligt. Jag vill ju kunna förklara för folk varför jag lätt blir nere och deppig under en träning och det är inte för att jag glömmer bort saker som jag ska göra under övningen utan när jag väl har hört något negativt så blockerar det sig i min hjärna och det bara blir så att allting efter det går dåligt för, fan jag kunde knappt få på mig min klänning i omklädningsrummet efteråt och när jag öppnade en påse med godisnappar så flög alla ner i väskan. Jag kände mig bara så dålig och jag började bli ganska paranoid över att ingen egentligen ville att jag skulle vara i salen med dem, att alla som tittade på mig tänkte säkert negativa tankar och att jag inte borde vara där.

Så fort någon tränare vill prata med mig tänker jag automatiskt att jag ska få skäll och får jag någon positiv kommentar så skakar jag bara av mig den för det är något inom mig som säger att det inte är sant och att jag bara ska lyssna på negativa kommentarer. Dessutom börjae jag med min medicin den här veckan så jag är extra känslig för allting och det hjälper ju inte mig precis. Så det som förstör för mig är inte att jag glömmer vissa grejer under övningarna utan att jag har någon slags mental spärr, men jag har så svårt att uttrycka mig muntligt så jag kan inte säga sånt här till någon, men förhoppningsvis läser någon detta och kan förstå mig lite bättre och inte tycka att jag är otrevlig eller dum i huvudet som inte kan genomföra vissa rörelser.

Läs även andra bloggares åsikter om

300 x 250  uggs FB
Annonser från BloggPartner


Kommentarer
Postat av: Candy

Varför skulle någon tycka att du är otrevlig eller dum i huvudet som inte kan utföra vissa rörelser? Ifall de tycker så tycker jag att det är DE som är dumma & otrevliga.



Kom hit & käka nudlar & kolla på film med mig på söndag? :)

2011-04-19 @ 00:29:57
URL: http://www.eye-candy.se
Postat av: Angelica

sådana tankar är aldrig bra hörru du! men svårt att sluta, när man väl börjar tänka så... men jag har svårt att tro att de skulle tycka så om dig, du verkar vara en jätte bra tjej :) kram på dig!

2011-04-19 @ 02:04:58
URL: http://mataduvor.blogg.se/
Postat av: Emma

Tråkigt att du har såna tankar. Det är svårt att få bort någon tanke när man väl tänker så väldigt ofta, men jag hoppas att du lyckas och att inte någonting kommer hindra dig från att göra det du vill, för det skulle vara så tråkigt. Jag tycker att du är en grym tjej med den grymmaste bloggen.

2011-04-19 @ 11:00:48
Postat av: Emilia

Jag håller med Angelica, när man väl börjat tänka illa om sig själv går det i de flesta fall (i alla fall för mig) nästan omöjligt att få de negativa tankarna ur huvudet. Så jag förstår vad du menar med att man bara skjuter undan allt positivt och endast fokuserar på det negativa.

Själv när jag råkar ut för detta så låter jag det vara och hoppas på att det ska gå över. Riktigt dåligt, jag vet. Men det finns inget annat jag kan göra..

Hoppas det blir bra för dig! <3

2011-04-19 @ 12:04:52
URL: http://trustingeternity.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jobbigt att du har negativa tankar för du verkar vara en underbar tjej som alla nog skulle vilja ha som vän. en stor kram på dig <3

2011-04-19 @ 12:36:05
Postat av: spidercrazy

Att du har återkommande negativa tankar betyder inte att det du tänker är sant. Hjärnan är plastisk, formbar, det är alltid lättare att tänka som man har gjort tidigare än att ändra på sig, men det går. Kram och lycka till!

2011-04-19 @ 17:39:44
URL: http://yzarcredips.blogspot.com
Postat av: bex

Vad tråkigt, är precis likadan själv så förstår att det är jobbigt :/

2011-04-19 @ 19:51:07
URL: http://bexxxie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0