Annonser från BloggPartner

Jag ♥ pappa

Hej alla läsare!♥

''Jag satt ofta i hans knä vid 6-7 års ålder och kollade på denna dinosauriefyllda film''



Det finns vissa filmer som betyder känslomässigt mycket för mig eftersom att det var dem filmer som jag och pappa ofta tittade på tillsammans när jag var yngre. Han dog när jag var tio år gammal, men vi hann ändå kolla på en hel del filmer och veta vilka vi gillade tillsammans. Han hade också ett väldigt stort filmintresse och regisserade filmer under sin skoltid.

Jurassic Park var en riktig favorit. Jag satt och skrattade så mycket under badrumsscenen, när allting rasar ner och mannen sitter på toan och kollar upp på den stora T-Rex. Jag satt ofta i hans knä vid 6-7 års ålder och kollade på denna dinosauriefyllda film med honom. Det var även då mitt stora intresse för dinosaurier började och jag prenumererade på dinosaurierealterade saker.

Beetlejuice var en annan stor film för oss och jag blev så fäst vid den att jag varje morgon innan jag gick till skolan kollade på den speciella matbordsscenen och sjöng med. Vi kollade även väldigt mycket på polisskolanfilmerna som brukade gå på tv väldigt ofta. Nightmare before Christmas var också en annan favorit och jag måste erkänna att när jag var liten var jag lite rädd för Jack Skellington för jag trodde att han var ond haha! Vi brukade även kolla på många svenska komediserier som gick när jag var liten, men som jag inte kommer ihåg vad dem heter just nu, men dem gick varje söndag.


Läs även andra bloggares åsikter om

300 x 250  uggs FB
Annonser från BloggPartner


Kommentarer
Postat av: Angelica

gulligt inlägg :)

2011-04-03 @ 21:44:44
URL: http://mataduvor.blogg.se/
Postat av: Aficionadon

Själv blev jag skitskraj när jag såg filmen som liten på bio, speciellt den scenen när helvetet bryter ut i parken! Underskattad klassiker, inte en med på IMDbs topp 250. Jävla skymf.

2011-04-04 @ 17:09:13
URL: http://aficionadon.blogg.se/
Postat av: Millan

Jag minns att jag såg Tarzan på bio med min pappa när jag var liten och att jag grät när Kerchak dog. Annars umgicks jag inte så mycket med min pappa när jag vart i den åldern eftersom han jobbade natt och sov hela dagarna, utan det är nu mer på senare år vi börjat umgås på riktigt. Att gå på bio är ett gemensamt intresse :D

2011-04-05 @ 18:22:18
URL: http://trustingeternity.blogg.se/
Postat av: AnA

WTF, Rosa dinosaurie???? :O

2011-04-06 @ 23:33:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0