Annonser från BloggPartner

Depression: Det som funkar för mig

Hej alla läsare!

Jag har fått diagnosen depression och det skäms jag absolut inte över, varför ska jag göra det för?



Idag har jag börjat med min medicin och jag hoppas på att den kommer att hjälpa mig. Hur gör jag för att ta mig igenom veckorna när jag känner mig nere? Jag kommer att skriva vad som funkar för mig och det här riktar sig inte mot alla, för jag tänker inte skriva att så här funkar det för alla, för alla är olika och därför funkar olika saker.

* Rolig fritidssyssla - Jag går på MMA 4 ggr fast det kommer öka till 5 ggr/veckan nu och jag gillar det så mycket att jag mår bättre varje gång jag tränar. Jag glömmer mina problem och känslor då och jag ser alltid fram emot nästa träning.

* Något extraroligt varje helg - Jag ser till att ha någonting extraspeciellt planerat varje helg, som att gå på bio med Tomas, träffa vänner eller bara umgås med Tomas och kolla på UFC, för då går vardagarna lättare speciellt när jag jobbar.

* Film - När jag känner mig nere så sätter jag på en film och kan fly för en stund då.

* Pojkvän - Jag pratar ofta med Tomas på helgon och smsar så fort jag mår dåligt. Det är skönt att jag kan vända mig till honom och att han får mig att må bättre.

* Sluta vara så självkritisk - Jag är väldigt självkritisk och tycker aldrig att det jag gör är bra nog, men jag brukar nu sätta mig ner och skriva ner på ett papper hur jag kan vända varenda negativ tanke till en positiv och försöker att tänka på ett helt annorlunda sätt än förut.

Det är det som funkar för mig ibland, men det är fortfarande svårt att inte ha vissa tankar i huvudet.

Läs även andra bloggares åsikter om

300 x 250  uggs FB
Annonser från BloggPartner


Kommentarer
Postat av: althea

Välkommen till klubben för deppressiva! :-D (Jo, jag är lite ironisk kanske) Men visst har man inget att skämmas för. Var 5 svensk drabbas nångång i livet av depression.

Och f.ö. gillar jag nya headern..

2011-04-14 @ 17:09:27
URL: http://altheatrollet.blogg.se/
Postat av: BlueRoseCase

Starkt skrivet av en stark person. Kram!

2011-04-14 @ 18:09:01
URL: http://bluerosecase.blogg.se/
Postat av: Lina

Vilken otroligt vacker blid på dig!

Jag tror de flesta lider av depression nån gång. jag vet att jag gör det men jag orkar inte gå i väg och prata med någon utan jag pratar med katten.

2011-04-14 @ 23:32:00
URL: http://afreaklikeme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0