Annonser från BloggPartner

Läsarnas val: Minority Report

Hej alla läsare!♥

Den fjärde filmen som jag har sett efter att läsarna har tipsat om den är Minority Report. Washington 2054. Det är en framtid där mördare arresteras och döms innan de ens utfört dådet. Allt med hjälp av den senaste teknologin. En polis som dagligen arresterar framtida brottslingar är John Anderton (Tom Cruise), men en dag vänds hans liv upp och ner då han själv blir anklagad för mord. Någon försöker sätta dit honom och plötsligt är han den jagade.

Jag gillar handlingen riktigt mycket, jag tycker att den är riktigt smart. Fotot är riktigt snyggt och jag trodde inte att filmen skulle vara såhär bra, men det är grym. Spänningen sitter i hela tiden och man vet aldri vad som kommer att hända. Jessica Harper från Suspiria spelar en liten roll i denna film och det var en positiv överraskning. Det här bevisar bara att jag måste bli ännu bättre inom sci-fi genren och se ännu fler filmer inom den genren.

300 x 250  uggs FB
Annonser från BloggPartner


Kommentarer
Postat av: Lina

Den filmen älskar jag!

2010-09-19 @ 16:34:26
URL: http://afreaklikeme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0