Annonser från BloggPartner

Watership Down

Hej alla läsare!

Film som bygger på Richard Adams bästsäljare om en kaninfamilj som letar efter ett tryggt ställe att bo på, efter att en utav familjemedlemmarna får en föraning om att något ont kommer att hända och möter många faror på vägen. Tecknad, men inte en barnfilm.

Som sagt det kanske låter som en barnfilm, men det är det inte. Watership down heter den långa flykten på svenska. Skulle jag ha sett det här som barn så skulle jag nog ha blivit lite rädd. Jag blev ganska imponerad utav denna och jag tycker om att den är ritad på ett mörkt och lite deprimerande vis. Det fanns även många ställen i filmen då det är riktigt snygga vinklar som fick mig ännu mer indragen i handlingen.

Detta var en utav de filmerna som Tomas kollade mycket på när han var liten och det var han som fick mig att se den här för några dagar sen. Den är ganska brutal och innehåller några våldsamma scener. Man får inte veta så jättemycket om karaktärerna, så det är nog karaktärsfördjupningen som saknas för att den ska få en femma, men den var tillräckligt bra att jag beställde hem den på dvd idag, så jag hoppas få den nästa vecka.




Glöm inte att besöka Nathalies blogg.


300 x 250  uggs FB
Annonser från BloggPartner


Kommentarer
Postat av: Nathalie @ Bloody Dishusting

Glöm inte att berätta om kalaset!

2010-11-18 @ 12:58:24
URL: http://bloodydisgusting.blogg.se/
Postat av: Ricard med bara C

Watership Down är en av mina absoluta favoritböcker. :)

2010-11-18 @ 14:05:42
URL: http://casselhag.wordpress.com
Postat av: Emma

Åh så bra <3

2010-11-18 @ 21:04:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0