Annonser från BloggPartner

The Social Network

Hej alla läsare!

''Jag störde mig mest på honom och tyckte att han var en idiot.''



En sen kväll 2003 sätter sig Harvardstudenten och dataprogrammeringsgeniet Mark Zuckerberg ner vid sin dator och börjar intensivt jobba med en ny idé. Ur allt bloggande och programmerande växer det fram som snabbt ska komma att bli ett globalt socialt nätverk och en revolution inom kommunikation. Bara sex år och 500 miljoner kompisar senare är Mark Zuckerberg den yngsta biljonären genom tiderna… men för den här entreprenören så leder framgången till både privata och rättsliga komplikationer.

Regisserad utav David Fincher
. När filmen började så gillade jag inte alls Mark Zuckerberg, jag störde mig mest på honom och tyckte att han var en idiot, men ju längre in i filmen jag kom så började jag förstå honom bättre och bättre och det hjälpte även filmen en hel del. Jag gillade filmberättanden hur dem hoppade från olika rättegångar till dåtidsscenerna. Jag tycker att skådespelarinsatsen var väldigt bra och Jessie Eisenberg gjorde ett bra jobb som Mark Zuckerberg. Jag tycker att denna är minst lika bra som Seven och Fight Club och jag vill gärna se ännu mer från Fincher. Det enda negativa är att filmen är två timmar och faktiskt känns som två timmar och därför når den inte högsta betyg för mig.



300 x 250  uggs FB
Annonser från BloggPartner


Kommentarer
Postat av: Tora

Jaa du, det är svårt att välja...Just nu sweeney todd antar jag..Vi ska göra den som teater i skolan^^ Så måste se den mycket och studera allt:)

Men Corpse bride och edward scissorhands är oxå väldigt bra:D Vilken är din då?

2010-11-24 @ 16:29:45
URL: http://bloodberrypie.blogg.se/
Postat av: eemmapeemma

det är lite sådär, hur är det själv ?

2010-11-24 @ 18:02:01
URL: http://emshiie.blogg.se/
Postat av: Angelica

VILL SE! den verkar aswesomeee

2010-11-24 @ 23:16:52
URL: http://mataduvor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0