Annonser från BloggPartner

Mirrors 2

Hej alla läsare!

En ung kvinna mördas brutalt framför en spegel som är en portal till de levande dödas värld. Hennes ande förvandlas till en vildsint mördare, och en efter en jagar hon de män och kvinnor som bär skulden till hennes fasansfulla död. Hon utkräver en blodig hämnd genom att lemlästa de skyldiga och slita ut deras innanmäte. De kan inte fly... De kan inte gömma sig... De kan inte titta i spegeln!

Innan jag såg denna hade jag precis sett Into the Mirror, vilket är originalfilmen och Mirrors är re-maken. Mirrors hade jag sett på bio då den precis kom ut för några år sedan, så jag kom inte alls ihåg mycket. Den börjar faktiskt helt okej och jag tänker att den går att se på och kanske är underhållande fö stunden, men så var inte fallet. Den innehåller ett utav de fulaste CGI-effekterna jag har sett och den var nästan en kopia på ettan.

Denna var ganska onödig och tillförde ingenting nytt till skräckgenren. Hur många gånger ska såna här uppföljare göras? Finns det inga bra och originella skräckfilmsidéer längre? Den här var ganska förutsägbar och inte spännande alls. Huvudkaraktären spelas utav Nick Stahl som ni kanske känner igen honom från Terminator 3. Jag rekommenderar originalet Into the Mirror och inte denna.


300 x 250  uggs FB
Annonser från BloggPartner


Kommentarer
Postat av: Anonym

Usch den här var riktigt dålig. Helt onödig och ingenttiing var bra i den filmen. Jag gillade originalfilmen Into the Mirror om du har sett den så får du gärna skriva om den och berätta vad du tyckte om den, hoppas att du gillar den.

2010-11-09 @ 12:36:42
Postat av: Candy

Kan tänka mig att den inte är så bra. Bilden ser ju sjukt ful ut och en uppföljare på en remake... nja, alltså. Men ska kolla på den ändå. Fast inte på bio.



Förresten, vill du se Scott Pilgrim vs The World? Jag får pengar snart och jag tänkte gå och se den, och antagligen tillsammans med Jacob eftersom vi pratat om att gå och se den ihop. Så du kanske vill följa med?

2010-11-09 @ 14:21:49
URL: http://www.eye-candy.se
Postat av: Candy

Haha, din jävel, rabattkort och allt! =P Okej, men det ska jag göra. ^^ förresten kan du komma på filmkväll hos mig nu på lördag? Om Sofia vill komma så kan hon göra det med. =)

2010-11-09 @ 14:28:42
URL: http://www.eye-candy.se
Postat av: ESSEM, Selena M

sv' jadå :)

2010-11-09 @ 14:29:29
URL: http://essems.blogg.se/
Postat av: Ina

Jag gillade re-maken utav mirrors, men vet inte om jag ska denna och slösa min tid eftersom att många tycker den är så dålig.

2010-11-09 @ 14:36:07
URL: http://imprint.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0