Annonser från BloggPartner

Gojira (Godzilla)

hej alla läsare!

''Det jag gillade mest med filmen var på vilket sätt de kom på att döda Gojira med vilket var väldigt originellt.''



En stor eldsprutande ödla som har fått namnet Gojira vaknar utanför Tokyos kust på grund av kärnvapenprovsprängningar och nu försöker forskare och militären att hitta ett sätt att sätta stopp för Godzilla, men ingenting fungerar fram tills att en forskare upptäcker ett mycket speciellt vapen.

Jag gillar Gojira och tycker att filmen behandlar temat om kärnvapen väldigt bra. Det jag gillade mest med filmen var på vilket sätt de kom på att döda Gojira med vilket var väldigt originellt. Normalt sätt så dödad monster med eld eller vanliga metoder, men nu så har man kommit på en syreförstörare som skulle kunna användas på helt fel sätt om det hamnade i fel händer. Det är väldigt mycket protest mot kärnvapen och vapen i den här filmen vilket tilltalar mig. Jag tycker att monstret är snyggt gjord för att vara från 1954 och den svart-vita bilden gav charm åt filmen. Jag tycker att denna är den bästa utav alla Godzilla filmer som jag har sett hittills och jag har sett fyra stycken.


300 x 250  uggs FB
Annonser från BloggPartner


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0