Annonser från BloggPartner

Wizard of OZ

Hej alla läsare!

Detta var en utav de första musikalerna som jag gillade, Wizard of Oz. 12-åriga föräldralösa Dorothy, hennes hund Toto och hennes eget hus blir bortblåst i en tornado och seglar över regnbågen till landet Oz. Där är allt kul. Men det stora äventyret börjar när Dorothy och hennes nya vänner går för att söka efter landets mystiska trollkarl och hemligheten som leder henne hem.

Jag har denna film på en riktigt snygg blu-ray utgåva och om ni ser filmen och kollar på de scener där de små dvärgarna är med så kan ni se att det hänger någon i bakgrunden och en gammal urban legend är det är en person som hängde sig på riktigt under inspelningen, men det är inte sant. Det skulle kännnas väldigt creepy att medan de spelade in den scenen så hängde sig den personen utan att någon märkte det förrän efteråt, men på riktigt så var det en ganska stor fågel som stod långt borta, medan huvudkaraktärerna sjöng ''We're off to see the Wizard''.

Denna film går ganska ofta på tv så ni kommer nog hinna med att se den där ifall ni är tveksamma till att köpa den. Detta var även Judy Garlands stora genombrott och hennes röda skor finns på ett välskyddat museum. Dem pratade om de skorna på ett avsnitt utav Oprah förut och visade upp dem, riktigt häftigt tycker jag. Judy Garland var påtänkt som Dorothy ända från början. Bilden bredvid visar den blu-ray utgåvan som jag har utav denna film, visst är den snygg? Jag tror att den både innehåller blu-ray utgåvan och en dvd-utgåva. Jag fick lust att se den nu, ska nog göra det. Brevid ser ni även de berömda skorna. Senare ikväll blir det fest.

300 x 250  uggs FB
Annonser från BloggPartner


Kommentarer
Postat av: Ina

Åh älskar denna film! Vilken snygg utgåva du har skaffat!

2010-05-16 @ 15:43:37
URL: http://imprint.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0