Annonser från BloggPartner

Dante's Inferno

Hej alla läsare!

Inatt såg jag och Alexander en animéfilm som hette Dante's Inferno. Vi båda hade längtat efter att få se den då spelet är så grymt och jag har hört mycket om boken. Löst baserat på Dantes resa genom helvetet i boken Den Gudomliga Komedin så får vi här istället följa den kristna korsriddaren Dante när han måste kämpa sig genom helvetets nio kretsar för att rädda sin trolovade Beatrice.

Den började jättebra och var riktigt stark och brutal. Jag trodde verkligen att jag hade hittat en ny animerad favorit, men sen började den bli sämre. Det som var väldigt dåligt med den var att Dante bytte utseende till nästan varje ny cirkel utav helvetet och det tillförde storyn ingenting och var bara förvirrande, ena stunden var han biffig med kort hår och andra smalare med långt hår och jag blev bara irriterad på det. Han framställs även som en ganska hemsk människa och då blir det svårt att vilja att han ska ta sig igenom allting levande. Det är tydligen sex olika regissörer som har varit med och skapat denna film och kanske därför han byter utseende? Fast jag tycker att de borde ha enats om en enda look. Alexander har spelat igenom hela spelet och störda sig på en hel del byten dem hade gjort i filmen, eftersom att denna är mest baserad på spelen och de bytena gjorde honom besviken. Det som var bra i denna film var att den var snygg och väldigt brutal, så ja det är väldigt mycket blood i denna, AWESOME! Men allt annat drog ner och därför får den en trea.

300 x 250  uggs FB
Annonser från BloggPartner


Kommentarer
Postat av: Viktoria - veckans blogg pågår!

Jadå det är bara bra med mig :) Hur är det själv? :)

2010-05-02 @ 15:36:04
URL: http://viktoriiaz.blogg.se/
Postat av: Mari

Jag håller med! Den började bra, men sedan blev den bara sämre och sämre och det där med att byta teckningsstil gjorde även mig irriterad och förvirrad!

2010-05-02 @ 16:01:18
URL: http://coventina.blogg.se/
Postat av: Angelica

sv: Å vad kul! :D



Anime är awesome :D

2010-05-02 @ 16:09:17
URL: http://mataduvor.blogg.se/
Postat av: Angelica

btw ([email protected]) haha

2010-05-02 @ 19:09:44
URL: http://mataduvor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0