Annonser från BloggPartner

Crocodile

Hej alla läsare!♥

Den senaste filmen jag har sett är Crocodile utav Kim Ki Duk. Den handlar om en man som heter Crocodile som är en uteliggare och rånar självmordsoffer. Han räddar även en ung kvinna ifrån att drunkna, bara för att kunna våldta henne, vilket han gör några gånger. Efter ett tag börja de båda inse att de har riktiga känslor för varandra och de lever även tillsammans med en äldre man och en liten pojke och de ser sig själva som en slags familj, där de kallar varandra för bror, syster och morfar.

Den här filmen är ganska skum, men har en del intressanta scener som är fotat väldigt snyggt, speciellt slutscenen. Tyvärr var denna film inte så jätteintressant och man tappade intresset då och då. Detta ska enligt många vara ett mästerverk, men jag ser inte det i denna film. Den var helt okej att kolla på, men lite för långdragen ibland. Jag har två andra Kim Ki Duk filmer och hoppas på att de är bättre än denna. Denna förtjänar ändå ett helt okej betyg, för jag är ganska svag för ifall filmen är snygg visuellt.


300 x 250  uggs FB
Annonser från BloggPartner


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0