Annonser från BloggPartner

Borta med vinden

Hej alla läsare!

De flesta är ju vana vid att jag jämt pratar om skräckfilmer och är chockade över att jag ens gillar denna film, Borta med vinden, men jag gillar den inte, jag ÄLSKAR den. Scarlett O'Hara är en bortskämd dotter till en plantageägare i den amerikanska Södern. Hennes liv kretsar kring baler, vackra kläder och intrigerande. Snart ändras dock det behagliga livet i grunden för Söderns societet då inbördeskriget bryter ut. Hon träffar en man som är väldigt intresserad utav henne, men som hon inte alls är så intresserad utav, för hon är väldigt kär i en annan. Scarlett bestämmer sig för att gifta sig med den mannen som är kär i henne ändå, men hon hon tänker alltid på den andra mannen och inser hur bra den mannen som hon gifte sig med är kanske lite för sent..

Den är väldigt lång, 238 minuter alltså nästan 4 timmar lång och har ganska långa pauser mellan olika scener så att man hinner gå på toa och äta något, precis som det var förut när man gick på bio. Jag har bara sett den en enda gång för att den är så lång, men jag fascinerades och fastnade i handlingen. Detta är en riktig klassiker som jag tycker att alla borde se och riktigt vacker. Den innehåller även en utav de mest kändaste filmreplikerna i filmhistorien ''Frankly my dear I don't give a damn''. Det var fyra skådespelerskor som slogs om rollen som Scarlett i denna film, men den gick slutligen till Vivien Leigh.

300 x 250  uggs FB
Annonser från BloggPartner


Kommentarer
Postat av: Alexandresen

sv: kan du inte vända på det i camens instälningar?

2010-05-16 @ 15:19:58
URL: http://alexandresen.blogg.se/
Postat av: Ina

Brukade kolla på denna film med mamma när jag var yngre, jättebra är den :D

2010-05-16 @ 15:41:09
URL: http://imprint.blogg.se/
Postat av: Anonym

Riktigt vacker och bra film. Kul att du tog upp den och var så positiv mot den.

2010-05-16 @ 18:17:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0