Annonser från BloggPartner

Blood - The last vampire

Hej alla läsare!♥

Jag har ju skrivit om Blood - The last vampire otecknade filmen, så nu tänker jag skriva om animéversionen nu när jag fortfarande har kvar animé temat som snart ska bort. Jag fick precis hem denna på blu-ray, men har inte hunnit se den på blu-ray. Jag har bara sett den en gång innan och gillade den väldigt mycket då. Jag gillar verkligen vampyrfilmer och vampyraniméfilmer, trots att de inte skiljer sig så jättemycket i storyn. Handling? Yokota airbase. En amerikansk flygbas i japan under vietnamkriget. En underlig flicka vid namn Saya, är ditkallad för att jaga rätt på, och förinta de demonliknande vampyrerna som har börjat härja där. Hon bär på en hemlighet som inte många vet om, och när jakten på helvetets kreatur börjar så kommer den väl till pass.

Både otecknade filmen och animén handlar om samma sak, fast animén är bättre. Nu har jag inte denna film färskt i minnet, men jag gillade stilen och tempot. Den är ganska kort, 48 minuter och det hinner hända en hel del under de minuterna. Riktigt bra och jag rekommenderar den. Så om ni vill se mer animé så kan ni ju börja med denna.

300 x 250  uggs FB
Annonser från BloggPartner


Kommentarer
Postat av: Kicki

Hej och godmorgon

vad ska du göra idag :) ?

2010-05-14 @ 07:05:22
URL: http://loeria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0