Annonser från BloggPartner

Bloggerskor om film: Mari

Nu har jag äntligen fixat till alla intervjuer så att jag lägger upp en ungefär var tredje eller fjärde dag. Denna gång är det Mari som har svarat på lite frågor och hon vann även Spirited away så grattis igen ;)



1. Vad har du för favoritfilmer?
Jag har många filmer som jag räknar till mina favoriter däribland; Avatar, The Lord Of The Rings, Twilight-serien, Van Hellsing, The Nightmare Before Christmas, Pearl Harbor och The Craft.

2. Vilken/Vilka genres gillar du mest?
Jag gillar äventyr, fantasy och komedier.

3. Vilka biofilmer har du sett i år?
Det är faktiskt ganska många, bland annat; Avatar, The Bounty Hunter, Percy Jackson och New Moon.

4. Största filmbesvikelsen i år?
The Bounty Hunter, med tanke på att Jennifer Aniston och Gerard Butler spelar huvudpersonerna i filmen.

5. Positiva filmöverraskningar i år?
Jag tycker den positiva överraskningen är New Moon.
Jag älskar verkligen böckerna, men att överföra dom till film och behålla den "magiska" känslan är svårt, men jag tycker att regissören och skådespelarna har lyckats mycket bra med det, bättre i New Moon än i Twilight faktiskt!

6. Hur stor är din filmsamling?

Den är stor! Jag köper ganska ofta filmer och får ofta film i present.

7. Har du någon favoritregissör?
Nej, faktiskt inte! Det är flera som är otroligt bra regissörer, men någon favorit har jag inte.

8. Vilka biofilmer ser du mest fram emot i år?

Mest Eclipse, men även Robin Hood, Prince of Persia, Trollkarlens lärling, Harry Potter, Iron Man och Shrek :)

9. Hur ofta kollar du på film?

Serier tittar jag på nästan varje dag och filmer ungefär 4 gånger i veckan. Oftast blir det någon film jag har sett flera gånger förr, men som jag alltid kan titta på och bli underhållen av.

10. Nämn 5 filmer som du inte gillar och motivera gärna varför.

Den ända film jag kan komma på är The Orphan!! Det är nästan den enda film jag sett som jag inte alls tyckte om! I filmen tror man ju att flickan Esther familjen adopterar är en frisk och glad tjej, men ju mer filmen fortskrider desto mer inser man att hon är riktigt psykiskt sjuk och bland annat dödar hon flera personer och sätter eld på saker. Jag tycker inte så mycket om "psykiska" skräckfilmer!

300 x 250  uggs FB
Annonser från BloggPartner


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0