Annonser från BloggPartner

Topp 5 lista: Vampyrfilmer

Hej alla läsare!

Dags för ännu en Topp 5 lista och denna gång handlar det om våra vänner med en rejäl aptit för blod och jag hoppas på att ni kommer hitta era nya favoriter bland dessa.

1. Första platsen går hem till Fright Night. Det är inte den läskigaste filmen, men den är riktigt härlig. Jag har skrivit om den här Är gjord 1985 och man känner de härliga 80-tals vibbarna. Soundtracket är välidgt bra och den har fått en uppföljare, men den har jag inte hunnit se ännu. Det var synd att Stephen Geoffreys inte var med i uppföljaren för han gjorde den bästa rollen i denna filmen, som Evil Ed, jag skrattar fortfarande varje gång jag ser honom i denna film.

2. Nosferatu 1922, en riktig vampyrklassiker som jag älskar. Ingen har gestaltat en vampyr lika skrämmande som Max Schreck. Jag gjorde tillochmed en skulptur utav hans karaktär i denna film, men den blir inte bra alls för mina skulpteringsskills är väldigt dåliga, jag ska hålla mig till ritandet. Jag har skrivit massor om den här och här. Detta var även en utav de tidigaste skräckfilmerna och regissören var tvungen att ändra namnen i denna film för att kunna få rättigheterna.

3 En ny favorit tar tredjeplatsen nämligen Thirst som jag har skrivit om här. Den handlar om en präst som volonterar sig själv att utsätta sig för ett virus och blir sedan en vampyr. en utav Park Chan-Wooks bästa filmer. Det har varit väldigt många bra biofilmer i år och denna är en utav dem, så se den om ni kan.

4. Låt den rätte komma in. Denna film har jag inte skrivit om, men jag gillar den väldigt mycket. En utav Sveriges bästa filmer och jag gillar inte svensk film så mycket. Jag har läst boken och tycker att det är synd att de har utelämnat många viktiga scener och många gore-scener, men jag antar att re-maken kommer fixa det. Jag är väldigt sugen på att se hur re-maken kommer bli. Den blev en riktigt stor succé i USA och fick en hel del priser, vilket jag tycker är riktigt roligt. Det visar att den svenska skräckindustrin växer och att jag har en chans med mina skräckfilmsmanus.

5. Vampire Hunter D- Bloodlust, en mycket bra animévampyrfilm. Den handlar om Vampire Hunter D som ska leta reda på en tjej som har blivit kidnappad utav en vampyr. Mycket blodig och underhållande.  Huvudrollen i denna är väldigt androgyn, vilket är kul. Jag har bara sett ettan en gång och den var väldigt bra, men denna är faktiskt bättre. Det var även denna som jag såg först utav dessa två. I min utgåva fick jag även med lite kort och en liten bok, vilket jag inte alls visste när jag köpte min utgåva.

300 x 250  uggs FB
Annonser från BloggPartner


Kommentarer
Postat av: Sandra

Äh det är knappt alltså. Inte lika rött idag, men fortfarande svullet och gör jätteont..

2010-03-17 @ 23:55:29
URL: http://rockgrodan.com
Postat av: Kicki

Jag mår bara bra idag :) lite små trött bara.. själv då?

2010-03-18 @ 07:55:09
URL: http://loeria.blogg.se/
Postat av: Neahn

Har addat din msn.... vi kan snacka mer om det där ....



Hoppas du har en baa dag !

2010-03-18 @ 07:58:07
URL: http://shadowzplay.blogg.se/
Postat av: sava

wow, du har verkligen gjort om din blogg!

du har alltid kul & speciella designer :)

gjort den själv?<3

2010-03-18 @ 09:57:06
URL: http://ssavah.blogg.se/
Postat av: Anonym

Princess, 2. Modell för smink!

TYCK TILL



:)

2010-03-18 @ 21:25:59
URL: http://essems.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0