Annonser från BloggPartner

Topp 5 lista: Skräck-mördare

Hej alla läsare!

Innan jag bestämmer mig för hur jag ska göra med bloggen, så ska jag inte sluta helt utan fortsätta skriva om det jag älskar mest såklart. Dags för en till topp 5 lista och denna gång är det våra kära serie-mördare i skräckfilmer som ska listas.

1. Michael Myers - Halloween. Han har nog skrämt mig mest för att Hallloween var den första skräckfilmen jag såg och för att han är helt uttrycklös, ögonen uttrycker ingenting och han är som en skugga. Jag får kalla kårar när jag tänker på honom nu och han är även den mördare som har jagat mig flest gånger i mina mardrömmar. Varje gång jag har musiken från den filmen så tänker jag på Myers och blir ganska rädd faktiskt och det känns skönt att Carpenter lyckades skapa en sådan karaktär som kan få mig att känna så.

2. Klart att Jason Voorhees (Fredagen den 13:e) kniper andra platsen. I alla fredagen den 13:e filmer så hejar man inte längre på offren utan man hejar på Jason och ser hur han ständigt hittar nya och kreativa sätt att ta kål på sina offer, min favorit är ''the sleepingbag'' haha den är så klockren! Jag tror även att han har flest offer på sin dödslista också, det finns en rolig film på youtube, där man bara ser alla mord från alla filmer i nästan kronologisk ordning, ska hitta den och lägga upp den här senare.

3. 1,2 Freddy's (Freddy Krueger, A nightmare on Elmstreet) coming for you tar hem bronset och anledningen till att han inte hamnar högre är för att han inte är lika läskig eftersom han gärna pratar och skojar till det, de andra två har ingen humor i sig alls. Men Freddy är ändå grym, men har ju en stor svaghet att han bara kan mörda oss i våra drömmar om inte nu någon drar ut honom ur en dröm. Det var väldigt kul att se Freddy vs Jason, två utav dem bästa möta varandra, jag ÄLSKADE det, men det gjorde inte Alex.

4. Chucky - den onda dockan hamnar på en fjärdeplats. När jag var yngree tyckte jag att han och alla dockor var väldigt läskiga och jag kunde inte vara i samma rum som min porslinsdocka, som nu står i mitt filmrum. Chucky är sjukt rolig och en film blir aldrig tråkig med Chucky, Tiffany och Glen/Glenda. För er som inte sett de senare filmerna med Chucky, så får han och hans brud Tiffany ett barn som är transvestit, vilket är väldigt kul.

5. Leatherface - (Motorsågsmassakern) En mes ibland, men ändå riktigt cool. När han slår någon med sin hammare eller springer runt med sin motorsåg så är det riktigt awesome, men han är en mes kring sin familj och därför hamnar han på den sista utav mina fem platser. Jag träffade Gunnar Hansen, han som spelade Leatherface i originalet på en Sci-Fi mässa och fick hans autograf.

300 x 250  uggs FB
Annonser från BloggPartner


Kommentarer
Postat av: Alexandresen

Vad kommer du då att göra om du inte ska blogga?

2010-03-27 @ 19:21:47
URL: http://alexandresen.blogg.se/
Postat av: Nicke (alex polare)

Njae du, jag måste faktiskt rycka in här alltså!



5.Mike myers

4. Leatherface

3.Jason

sen vettefan... tror faktiskt att Chucky och Freddy får dela på första platsen... så SJUKT bra och klockrena kommentarer och nytänkande sätt att döda folk på! :) Finns inge bättre än en docka som skriker ut sjuka kommentarer mitt i jakten ^^



...döda ungdomar som knullar stup i kvarten är ju inget att vara stolt över? :P Det finns ju inge lättare ^^

2010-03-27 @ 19:23:34
Postat av: Anonym

Tack så myckey :*DkRAM

2010-03-27 @ 22:53:27
URL: http://conler.blogg.se/
Postat av: anki

helloy, vore as kul om du kunde svara på min dagens fråga på min blogg :) livinginkarlskrona.blogg.se kram anki

2010-03-27 @ 23:08:12
URL: http://livinginkarlskrona.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0