Annonser från BloggPartner

Svar på läsarfråga


Jag tänkte svara på några läsarfrågor som jag har fått.

Kan du flytande polska? Vilka fler språk vill du lära dig?

Svar: Ja jag kan flytande polska eftersom att det var det som språk som mamma pratade medan pappa pratade en blandning mellan svenska och norska. Han var från Norge men efter att ha bott i Sverige ett bra tag så började han blanda svenska ord med norska och det är därför jag inte kan prata flytande norska, men jag förstår det väldigt bra. De språk som jag vill läsa mig är Ryska, Japanska, Franska, Tyska och Norska. Jag kan norska ganska bra och tyska delvis, då jag lärde mig det i gymnasiet.


300 x 250  uggs FB
Annonser från BloggPartner


Kommentarer
Postat av: candy

jag vill också lära mig ryska och japanska. =) kan kyrilliska alfabetet i alla fall och några få ryska ord & meningar. alltid nåt, haha!



polska är väl förresten ett väldigt avancerat språk har jag för mig? i jämförelse med många andra språk?

2010-03-13 @ 16:05:12
URL: http://www.eye-candy.se
Postat av: Pussybear

Vill du inte lära dig italienska då?

Vill lära mig en massa olika språk, bland annat norska och polska, men också självklart finska och japanska. Vill bli bättre på fornnordisk och lära mig isländska också :)

2010-03-14 @ 00:33:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0