Annonser från BloggPartner

Death Proof

Godmorgon alla läsare!

Just nu ligger Alex i sängen och kollar på Big Fish och jag tänkte skriva lite om Tarantinos Death Proof. Den handlar om stuntmannen Mike som åker omkring i en dödsäker bil, ja dödsäker för bara honom, men för alla andra är den väldigt dödlig. Han charmerar tjejer och dödar sedan dem med sin bil, men en dag träffar han på ett gäng tjejer som han aldrig kommer att glömma. När jag hörde att Rodriguez och Tarantino skulle göra detta projekt som tillsammans heter Grindhouse då blev jag jättelycklig och kunde knappt vänta tills den släpptes. Något som är roligt är att Rose McGowan är med i båda filmerna, i denna som blondin och i Planet Terror som brunett och en bent.

Många gillar inte denna för att de tycker den är seg och utdragen, men som jag har skrivit förut så gillar jag det för jag får den härliga Tarantino känslan. Den innehåller även en utav de snyggaste bilkrockarna som har gjort och dödscenerna. Jag såg bara denna på bio och inte Planet Terror, men jag gillade den här, fast jag gillade Planet Terror. Bland rollerna ser vi även Quentin Tarantino, Kurt Russell, Eli Roth, Rosario Dawson. Denna filmen är även en hyllning till slashers från 70 talet, stora bilar, till gamla grindhouse filmer och exploitation.

300 x 250  uggs FB
Annonser från BloggPartner


Kommentarer
Postat av: Johanna The Dreamer

(sv) tackar! Din pojkvänn är riktigt bra på designer, jätte fin design!



Kram

2010-03-14 @ 12:06:53
URL: http://johannathedreamer.blogg.se/
Postat av: Lina

Jag tycker iaf denna film är bättre än Terror planet.

2010-03-14 @ 14:02:46
URL: http://afreaklikeme.blogg.se/
Postat av: Madde

Kikar in och önskar dig en fin söndag!

2010-03-14 @ 17:07:52
URL: http://maddisenj.blogg.se/
Postat av: Caroline

Hehe, har lånat den där filmen av brorsan för länge sen. Den ligger fortfarande kvar osedd här hemma :)

2010-03-16 @ 12:57:54
URL: http://marycaroline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0