Annonser från BloggPartner

Ascension

Hej alla läsare!

Igår såg jag Ascension min andra recension utav de nya SubDvd filmerna. Det första som slog mig självklart var början, den var snygg och jag blev definitivt intresserad utav kolla vidare. Den handlar om att gud är död och tre kvinnor går in i en byggnad och börjar sin långa resa mot ett slutgiltigt mål. Det var många scener som var riktigt bra gjorda, man kände att det blev mer och mer intensivt och creepy. Jag blev helt fascinerad utav dialogen, för hela filmen är nästan bara dialog, men den var så bra så för mig funkade det riktigt bra.

Det kunde ha kortat ner vissa scener och vinklar, men annars har jag inte så mycket att klaga på. Jag gillar att de inte hade så många korta och snabba klipp för då kunde man fokusera sig bättre på vad karaktärerna sa och på vad bilden egentligen ville säga. Det här är en tolkningsfilm som tar upp många religösa och existensiella frågor. Jag har ibland ganska svårt med tolkningsfilmer och tycker att det ibland kan vara väldigt svårt att  hitta en tolkning, men jag gillade den här ändå. Jag längtar tills jag ska se Suconcious cruelty och sen måste jag skaffa den sista utav de tre filmerna som finns i boxen. Utgåvorna utav alla filmerna är riktigt snygga och jag kan sitta och kolla på bara framsidan hur länge som helst.

300 x 250  uggs FB
Annonser från BloggPartner


Kommentarer
Postat av: Caroline

Låter intressant :)

2010-03-31 @ 15:08:13
URL: http://marycaroline.blogg.se/
Postat av: josse

Hej :)

hur har din vecka varit vännen?

stressig,lugn,rolig eller till och med dålig?



kram

2010-03-31 @ 17:09:47
URL: http://jagkallaslilljosse.blogg.se/
Postat av: Pussybear

Mm, längtar tills jag får se den! :) Har inte så mycket emot tolkningsfilmer, men man blir alltid irriterad när man aldrig får reda på sanningen ^^

2010-03-31 @ 17:26:26
URL: http://thateyelessentity.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0