Annonser från BloggPartner

Vad Placebo betyder för mina läsare..



Jag fick otroligt vackra ord som berörde mig från bloggläsare angående mina Placebo inlägg, främst det inlägget om vad Placebo betyder för mig. Jag kommer nu lägga upp delar utav de underbara ord som ni skrev. Vi Placebo-fans måste hålla ihop. Detta är till alla Placebo-fans där ute så att ni ser att det är fler och fler som lyssnar på dem. Placebo berör verkligen sina fans och det är ett utav många skäl till varför jag älskar dem. Deras texter går in under mitt skin och drar fram alla olika känslor som min kropp håller undangömda.

Från Angelica:

Jag älskar placebo. Har lyssnat på dom runt fem eller fyra år, men dom har betyt och betyder mycket. Deras musik har mer gett mig en slags förståelse över saker och ting, vet inte hur jag ska beskriva det. Det liksom, jag känner att någon mer än jag vet hur "det känns" eller vad man ska säga. Kärlek till dom <3



Från Frida:

Jag hörde den första låten med placebo för kanske 3 år sedan, Allergic var det och jag hade då lite svårt för brians röst (vilket är helt stört för nu klarar jag mig inte utan den) sen hörde jag because i want you och den kändes speciell på något sätt, och när jag hörde infra red tyckte jag om dom. Sedan blev det bara inte a att jag sökte upp fler låtar.. tills för ett år sedan. Det var min pojkvän som fick mig att upptäcka de på nytt och jag följde med på konserten i november. efter det var jag fast.

Deras musik får mig att må så himla bra, det känns som den största lyckan i världen att få höra brians röst, stefans otroliga gitarrspelande, de alltid så styrkefulla trummorna och de vackra ärliga texterna. Jag är så dålig på att hålla saker kort men jag skriver på..

Detta år från förra sommaren till denna har varit ett av de jobbigaste i mitt liv, jag har haft det svårt med min pojkvän, min mormor dog i cancer, jag har varit ovän med min allra bästa vän och annat sånt. Men med hjälp av placebo har jag lyckats ta mig igenom det och precis som angelica sa "jag känner att någon mer än jag vet hur det känns". Jag kan alla deras texter utantill, även fast jag inte anstängt mig, det bara blir så liksom, för att de är så obeskrivligt bra!

Placebo får mig att förstärka känslorna jag känner, vare sig jag är glad eller ledsen, och det känns så skönt, att få vara den man är. Sedan är det inte bara musiken som påverkar mig utan det är bandet som invider som gör stort intryck. alla verkar vara underbara personer med härlig humor, smarta tankar och helt ja, otroliga. Det märks på intervjuer o annat sånt.

Om någon nu orkar läsa så kan jag väl nu tillsist säga att placebo har påverkat mig så stakt som inget annat har gjort, trots att jag endast lyssnat på dem ett år så har bandet och kommer alltid att ha en stor plats i mitt hjärta. Utan dom är jag inte hel längre. Jag vill en dag göra en tatuering som påminner mig om placebo och denna tid i mitt liv, kanske vingarna på ryggen från singeln this picture. Jag vill få fler att lyssna på placebo för det är världens bästa band! kärlek till dom och till dig som skriver om dom <3 :)



Från Julia:

Jag klickade precis in här och såg att du precis som jag är ett stort Placebo fan, va kul!
Jag började lyssna på Placebo för många många år sedan då min pappa vaarit och jobbat Bryssel och hört dem på radion och efter det köpt med "Black Market Music" till mig.
Och ja, första gången jag hörde B's röst var magisk. Jag minns fortfarande húr jag liksom slappnade av och kände mig hel. Och det sjuka var att jag var inte så värst gammal då heller, bara 7 år.

Sen den dagen var jag fast och Placebo har liksom blivit en del av mig och min uppväxt.
Senare i livet har jag även haft det grymt jobbigt och Brian och gänget blev en enorm tröst för jag kände mig aldrig ensam.

Jag vet inte riktigt hur jag ska förklara... det. Brian Molko är ren magi. Hans röst får mig att rysa av välbehag, hans psyke är fascinerande och han skapar den mest känslosamma musiken i världen. Han är min livskraft, min ledstjärna och en stor del av min själ. Ärligt talat vet jag inte vem jag skulle vara utan honom, min oändliga passion.

Jag såg även Placebo i Stockholm nu i vintras, och det var något av det vackraste jag varit med om. Att äntligen få se Brian framför sig som en levande skapelse var fantastiskt och jag grät mig igenom hela konserten. Det var så otroligt otroligt fint.

Jag vill också göra en Placebo-inspirerad tattoo. Funderar möjligtvis på att göra ett hjärta med vingar, även såkallat "the ashtray heart" i nacken. Fast jag är även sugen på textraden ur Speak in Tongues. "We can build a new tomorrow today" vilket skulle vara överfint att ha i nacken eller på handleden.
Men nu måste jag runda av här känner jag, skulle kunna skriva hur mycket som helst vad gäller Placebo men tycker lite synd om dig som måste läsa allt det här. Men maila mig gärna så kan vi prata mer där, jag är nyfiken på dig och din relation till guden Molko och resten av det övercharmiga gänget!



Från Paulina:

jättekul att du skriver om Placebo, som är ett av världens bästa band. Jag såg dem i Köpenhamn nu i november och det är verkligen ett minne för livet och jag håller med dig om att Brians röst är (om möjligt) ännu bättre live.


300 x 250  uggs FB
Annonser från BloggPartner


Kommentarer
Postat av: Candy

kärlek på det! älskar fan dom. älskar, älskar, älskar. we gotta stick together like glue, we fans! =D

2010-06-29 @ 16:35:15
URL: http://www.eye-candy.se
Postat av: Angelica

Åh nej vad roligt, där är ju jag! :D :D

vad gulligt inlägg med att skriva våra komentarer! :)

Yeah, hålla ihopp ska vi allt göra! Placebo for life!

2010-06-29 @ 18:25:10
URL: http://mataduvor.blogg.se/
Postat av: Frida

vad kul att du la upp alla kommentarer :) sött av dig. det är så svårt att förklara hur mycket placebos musik påverkar en, men något som är säkert är att ingen går ifrån oberörd.vare sig man gillar det eller inte.



Brian molko är för mig något övernaturligt, om fler var som honom skulle denna värld vara underbar. Att träffa honom är också min största dröm..vackrare eller klokare människa finns inte.. <3



Jag blir så glad varje gång du skriver om Placebo haha :) ja vi fans får hålla ihop ;) en person som älskar placebo kan ju inte vara annat än trevlig hehe



2010-07-06 @ 14:31:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0