Annonser från BloggPartner

Mary & Max

Hej alla läsare!

Såg filmen Mary & Max idag, en ny animerad film som handlar om den åttaåriga flickan Mary Dinkle som bor i Australien. Hon har inga vänner, bara sin kyckling Ethel, sitt favoritprogram och sina samling utav karaktärerna från sitt favoritprogram. Hennes pappa spenderar ingen tid med henne och hennes mamma dricker hela tiden. Mary känner sig väldigt ensam och bestämmer sig en dag för att skriva ett brev till någon i USA och fråga olika saker som hon tänker på. Hon skriver till en man i 40-års ålder som heter Max och det ingen utav dem vet är att början på deras vänskap precis har börjat.

Jag är kär i denna film. Den grep mig riktigt hårt och släppte aldrig taget. Jag kände alla känslor och var helt inne i filmen. Filmer om ensamhet griper ofta alltid tag i mig och jag kände både lycka och sorg i denna film. Deras vänskap var så vacker och fin. Den var verkligen inte som jag föreställde mig och det var väldigt bra. Den är ganska mörk och behandlar jobbiga teman och det berör. Jag kan inget annat sätta än en klockren femma.

300 x 250  uggs FB
Annonser från BloggPartner


Kommentarer
Postat av: (Eyeless)

LÅter som en jäkligt intressant film. Läst om den har jag redan gjort, återstår då endast att se på den :)



KRAMAR

2010-06-16 @ 02:28:58
URL: http://thateyelessentity.wordpress.com/
Postat av: Ricard med bara C

Jag ÄLSKAR Adam Elliots tidigare kortisar, speciellt Brother, Cousin och Uncle. Har inte sett Harvey Crumpet än, men denna får jag allt ta en titt på. Tack för tipsen. :)

2010-06-17 @ 01:41:24
URL: http://casselhag.wordpress.com
Postat av: Ricard med bara C

Så, nu har jag sett den och jag blev riktigt berörd av filmen. Kanonbra.

2010-06-30 @ 03:18:37
URL: http://casselhag.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0