Annonser från BloggPartner

Vicky Christina Barcelona

Hej alla läsare!

Igår såg jag en film som jag hade velat se ett bra tag, men som jag glömde bort att mamma hade den på dvd. Två amerikanska bästa vänner Vicky och Christina åker till Barcelona blir föremål för en målares intresse. Han attraheras till båda och båda faller för honom. Vicky har en fästman som väntar på henne i USA, medan Christina är fri, men ganska komplicerad. Vicky dras mellan stabiliteten till sin fästman och sin passionerade kärlek till konstnären, medan Christina slits mellan hennes kärlek till konstnären och känslan utav att hela tiden vilja någonting annorlunda. Saker kompliceras av att målarens före detta hustru, som tidigare försökt döda honom, dyker upp.

Jag gillade denna filmen. Det första jag gillade var musiken som hördes ganska ofta i filmen, men den var fin så det gjorde ingenting. Utveckling utav allas känslor och förhållanden var spännande och intressant. Dialogen behöll tittarens intresse och jag gillade slutet. Jag har inte sett så många Woody Allen filmer, men de som jag har sett har jag gillat. Jag gillar även Scarlett Johansson väldigt mycket och tycker att hon gjorde ett bra jobb i denna film.

300 x 250  uggs FB
Annonser från BloggPartner


Kommentarer
Postat av: Jacob

Vill se den!

2010-07-20 @ 23:34:02
URL: http://thateyelessentity.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0