Annonser från BloggPartner

Memento

Hej alla läsare!

Memento har jag haft på blu-ray ett bra tag men inte sett den förrän nu och jag förstår inte varför jag väntade med att se denna. Leonard Shelby är en man plågad av en mycket sällsynt form av minnesåkomma; han har defekt korttidsminne, vilket får honom att glömma allt som händer inom fem minuter. Därför för han konstant anteckningar och tar bilder med Polaroid-kamera. När filmen börjar förstår vi snart att Leonard är mitt uppe i jakten på den man som våldtog och mördade hans fru.

Denna film utspelar sig baklänges, så man får först se hämnden och sen förklaringen bakom allt som händer. Jag blev väldigt fascinerad och fångades in i storyn. Jag tycker att det var bra att den utspelar sig baklänges för då får man koncentrera sig hårdare för att hänga med på allting som händer. Filmen är stark och gripande. Om ni gillar hur Irreversiblé utspelade sig, så kommer ni gilla denna också. Jag intresserade mig för karaktärerna väldigt mycket och ville hela tiden veta mer om dem. Se bara inte denna när ni är trötta för då kommer det vara jobbigt att försöka förstå vad som händer.

300 x 250  uggs FB
Annonser från BloggPartner


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0