Annonser från BloggPartner

Sunset boulevard

Hej alla läsare!

Joe Gillis är en ung filmmanusförfattare med ekonomiska bekymmer. Av en slump träffar han den f.d. stumfilmsstjärnan Norma Desmond. Norma är övertygad om att hon fortfarande är dyrkad av sina fans och planerar sin comeback. Vad hon behöver är hjälp av en manusförfattare.

Jag hade nog för höga förväntningar på denna filmen. Jag gillade inledningen väldigt mycket som jag hade sett en gång innan på en filmlektion, men efter det så blev den ganska tråkig fram tills Joe Gillis träffar Norma Desmond. Filmen blir då intressant igen, men tappar sedan igen. Jag ser inte riktigt storheten med denna och tycker att den förtjänar en trea. Det som filmen vinner på är definitivt början och sedan slutet som jag fastnade för väldigt mycket. Tyvärr så är det mesta därimellan lite tråkigt.

300 x 250  uggs FB
Annonser från BloggPartner


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0