Annonser från BloggPartner

Gästbloggare: Ellen

Denna gång är det Ellen som är gästbloggare

Jag och mina kompisar träffades för att ha film kväll i lördags och vi såg på 4 filmer, 3 nya och en som jag har sett förut(Iron man). Men jag tänkte tipsa er om de 3 nya filmerna som vi såg på.


Film nummer 1: Ninja Assassin:



Filmen handlar om Raizo som är en av de livsfarliga ninjorna i ninjaklanen ozunu. Han tränades sedan barnsben till att bli en ninja, men han bestämmer sig för att gå en egen väg och då får han hela klanen efter sig. Skaparen utav filmen har också gjort Matrix.

 

Mina kommentarer: Det var en riktigt blodig film som har lite samma genre som "kill bill", det liksom sprutar blod över allt nästan hela tiden. De lyckas få med en plot utanför allt blod vilken är intressant faktiskt. Den inne håller många coola fight scener. Jag tycker inte att den var den bästa filmen som jag har sett, den är faktiskt inte så långt upp alls men jag är glad att jag har sett den.

 

Film nummer 2: Whip it

 

 

 

Filmen Whip it handlar om tonårs tjejen Bliss som bor i en håla på landet. Hennes mamma är besatt av skönhetstävlingar som både Bliss och hennes lilla syster är in dragna i. Men Bliss hittar en plats där hon tycker att hon passar bättre in och det är i Storstadens roller-derbys. Filmen är Drew Barrymores debut film som regissör, sjärnan från "Charlies Angels". Hon spelar själv en utav de skridskoåkande i roller-debys, det är även Ellen Page från filmen "Juno" som spelar huvudrollen.
Mina kommentarer: Jag tycker att den här filmen är bra och intressant. Sporten som det handlar om är speciell... Jag gillar skådespelaren Ellen page och det är många coola, gulliga och fina scener. Jag tycker att detta är en bra film som jag kommer ha ganska högt upp på min topplista för ett tag..

Film nummer 3: Sherlock Holmes




Filmen handlar om att Sherlock Holmes och Dr. Watson följer spåren efter en skurk som återuppstår från de döda, denna filmen inne håller också många bra fightingsscener.


Mina kommentarer: Filmen innehåller så klart många underbara scener och själva ploten är underbar. Att   skådespelaren Robert Downey jr. från "Iron man" 1 och 2 spelar huvudrollen som Sherlock är ett stort plus i kanten, han passar utmärkt som den våghalsiga och roliga Sherlock.

 

 

 


300 x 250  uggs FB
Annonser från BloggPartner


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0