Annonser från BloggPartner

Brazil

Hej alla läsare!

Sam Lawry arbetar på ministeriet för dokumentering i en framtid där just dokument, kvitton och stämplar är allt. Driven av drömmar försöker han finna en mening med livet bland all byråkrati. Regi av Monty Python-tecknaren Terry Gilliam.

Den hade sina bra stunder och humorn var där väldigt ofta. Den är väldigt knasig och ifall man inte hänger med så kan man missa en hel del. Karaktärerna är intressanta och det är kul att se hur de utvecklas. De intressantaste scenerna är drömsekvenserna då Sam känner sig helt fri, vilket får mig att känna mig fri. Den är väldigt surrealistisk och det är verkligen den typen utav filmer som intresserar mig. Jag vill att filmer ska vara knäppa, kaosaktiga och bryta traditionella mönster, vilket denna film gör. Det fanns en scen som påminde väldigt mycket om trappscenen i Pansarkryssaren Potiemkin, vilket var kul.Jag fick smälta denna ett tag innan jag kunde sätta mitt betyg, men nu sätter jag en säker fyra på den.

300 x 250  uggs FB
Annonser från BloggPartner


Kommentarer
Postat av: Ricard med bara C

En av mina favoritfilmer. Har inte sett den på väldigt länge, men det är nog dags att se den igen. :)

2010-08-18 @ 13:32:58
URL: http://casselhag.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0