Annonser från BloggPartner

Femte Elementet

Hej alla läsare!

Det var ungefär ett år sedan jag såg Femte elementet för första gången och några veckor sedan jag såg den för andra gången och jag gillar den verkligen. Jag har börjar gilla Sci-Fi mer och mer den senaste tiden, men skräck är ändå alltid nummer 1. Taxichauffören Korben Dallas lever i det 23:e århundradets New York. En vanlig dag får han en mycket ovanlig passagerare och blir indragen i jakten på det femte elementet som ska rädda jorden från dess undergång. Den mystiska kvinnan kallar sig för Leeloo och snart visar det sig varför hon har kommit dit.

Filmen har briljanta skådespelarinsatser, Bruce Willis, Gary Oldman och Milla Jovovich bland andra. Den har även väldigt roliga repliker speciellt ''I'm a meatpopcicle'' haha vad jag skrattar varje gång jag hör eller läser den repliken! Jag gillar filmer utav Luc Besson och det är han som har regisserat denna. Den flyter på bra och blandar Sci-Fi med komedi snyggt. Sångscenen är riktigt vacker och jag tycker att alla Sci-fi nördar borde se denna och alla andra förstås också!


300 x 250  uggs FB
Annonser från BloggPartner


Kommentarer
Postat av: Alexandresen

sv:oki :P tack för ditt svar på dagens fråga :) Då får jag fixa så att mina läsare kan se att du har en tävling .=)

2010-04-19 @ 19:42:59
URL: http://alexandresen.blogg.se/
Postat av: Jacob

Fett länge jag såg den! Borde n og se den igen för att hålla mig uppdaterad :P



Sci-fi är sjukt underskattat!!!



Best-friend hug

2010-04-19 @ 23:47:16
URL: http://thateyelessentity.wordpress.com/
Postat av: Lina

Du börjar ramla in på rätt sår ser jag. Mer Sci-fi till folket. Och tack för att du tog upp den filmen.

2010-04-19 @ 23:49:31
URL: http://afreaklikeme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0