Annonser från BloggPartner

Favoritinlägg

Jag får en hel del kommentarer om mina problem som jag hade förut och hur jag tog mig ur dem och att mina tips är bra, så jag publicerar detta inlägg igen.

 

Detta var jag för ungefär fyra år sedan, då jag var 16 år. Jag ser ganska ledsen ut på bilden, precis som jag gjorde på alla bilder för jag mådde inte alls bra under den tiden. Jag ville verkligen nästan bara ha svart på mig för att andra skulle se att jag mådde dåligt, ett rop på hjälp. Jag var även väldigt smal och hade ofta ätstörningar under den perioden. Många var väldigt oroliga när jag visade min mage som då bara bestod utav utstickande revben. Jag såg inget fel med det då, jag älskade det, men nu inser jag hur fel det var. Jag var hela tiden ledsen och kände frustration och ångest. Jag kände det oftast när jag var i Polen och inte kunde träffa min vänner. Jag fick ofta små utbrott och bråkade med mamma och isolerade mig väldigt mycket. Jag kände mig jätteful och att jag var mindre värd än alla och det fick mig att sluta äta ännu mer.

- Kom ihåg att alla är lika värda, DU är precis lika vacker som alla andra.
- Bara för att vi tycker att oj hon är så vacker så kan man ändå må skit på insidan, så ta hand om insidan först.
- Prata med någon om det du känner, stäng inte in det, det blir bara värre.
- Försök inte hantera dina problem med ett annat problem, som jag gjorde med att sluta äta.
- Om ni känner att det finns ingenting att leva för som jag ofta gjorde, så hitta något du älskar och brinner för och gör det till din mening med livet.

Jag vill så gärna att alla mina läsare ska må bra. Jag har gått igenom en hel del saker och pratar mer än gärna om det, så var inte rädda för att fråga. Man kan ta sig ur det mesta, men då måste man verkligen vilja ta sig ur det och kämpa för det. Visst har jag dagar då jag verkligen är nere på botten, men jag låter inte det hindra mig från att leva mitt liv och göra det jag älskar. Så sluta aldrig tro att det inte finns någon mening, för det finns det.

300 x 250  uggs FB
Annonser från BloggPartner


Kommentarer
Postat av: simone

Du tar otroligt fina foton du! :)

2010-04-21 @ 13:56:15
URL: http://fattybom.se
Postat av: Alexandresen

jag citerar - Kom ihåg att alla är lika värda, DU är precis lika vacker som alla andra. . att bara för att mång tycker att jag är äcklig smal så bryr jag mig inte för jag mår bra som jag är

2010-04-21 @ 17:21:12
URL: http://alexandresen.blogg.se/
Postat av: Frida

ih, jag kom helt random in på din blogg och... jag är helt random och det är fint skrivet. ville jag säga.

2010-04-21 @ 17:48:27
URL: http://frayda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0