Annonser från BloggPartner

Movietime

En liten uppdatering om vilka filmer som jag har sett denna vecka.
Pianot, väldigt vacker och bra. Jag trodde inte att jag skulle tycka om den här filmen, men jag blev väldigt positiv överraskad.
The Horribly Slow Murderer with the Extremely Inefficient weapon
, denna film fick mig att nästan vrida mig utav skratt, helt awesome! Se denna och skratta ihjäl dig.
The Crow: Salvation, detta var min första Crow film och den var sådär, vissa stunder var helt okej, men som helhet var den inte bra. Jag är däremot väldigt sugen på att se den första filmen i serien.
Righteous Kill, jag trodde att den här filmen skulle vara bättre, men den var ganska tråkig och jag blev inte särskilt engagerad i historien tyvärr.
Calvaire, denna film väntade jag länge på och den var bra, kanske tillochmed riktigt bra om jag ser om den. Den sticker ut ur mängden på ett bra sätt.
Day of the dead re-make, en riktig besvikelse, ganska fult gjord och jag ska inte ens jämföra den med originalet för det är en ren förolämpning.
Guinea Pig 3: He never dies, bara hur filmen är beskriven på ft fick mig genast intresserad och den här var rolig, visst ingen höjdarfilm, men udda och ganska sjuk och det gillar jag. En man som kastar sina egna inälvor på en annan man för skojs skull kan man ju inte missa!
En liten film om konsten att döda, jag gillar Kieslowski ännu mer och jag skäms för att jag inte har upptäckt honom tidigare, trots att jag är halv-polsk, men denna film var riktigt stark och bra.
Saw VI, oavsett vad folk säger om saw-filmerna så kommerjag alltid tycka om dem, oavsett hur många det blir. Den här var dock inte lika bra som femman, men jag gillar den ändå och att se den på en nattvisning på rigolletto var toppen!
Platoon, väldigt bra krigsfilm. Jag kanske tillochmed gillar denna mer än Apocalypse now.
There Will be blood, slutet är fantastiskt bra. Ibland lite seg, men jag gillade den och skådespelarna är riktigt grymma.

300 x 250  uggs FB
Annonser från BloggPartner


Kommentarer
Postat av: Slakob

Håller med dig om filmerna som jag också har sett :) Men hur kunde du se en uppföljare till The Crow utan att ha sett originalet?? Det är en helt annan upplevelse!

The Horribly Slow Murderer with the Extremely Inefficient weapon är utdragen men sjukt kul! resten skulle jag också väldigt gärna vilja se.

2009-11-08 @ 22:14:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0