Annonser från BloggPartner

Jeepers Creepers

Känns som att det var ett bra tag sedan jag köpte en film och jag brukar köpa filmer ganska ofta. På Sci-Fi mässan det här året ska jag shoppa loss som en galning hoppas jag. Ikväll ska jag se Jeepers Creepers, en film som jag inte har sett sedan jag var 14-15 år gammal, men jag tycker om den väldigt mycket. Jag tycker tom om slutet som många inte tycker om alls. Uppföljaren är däremot väldigt dålig och ointressant, det som gjorde ettan spännande och bra finns inte alls i tvåan.
Låten som spelas i ettan är också härlig, ''Jeepers Creepers, where'd you get those peepers?''.
Jag och min pojkvän ska också se klart The Wolfman originalet, som jag också tycker om. vågar jag hoppas på att re-maken kommer vara bra? Hmm, får se.
Lite dvdfilmer som jag gärna vill ha i min filmsamling snart är Hard Candy, Friday the 13th re-make och Brain Damage. Den första hittade jag väldigt billigt på discshop, så det blir nog det första köpet när pengarna kommer. Ska bli väldigt kul att se vilka filmer jag hittar på Sci-Fi mässan, mitt absoluta favoritställe är såklart subdvd, för då kan man hitta filmer ganska billigt hos dem, förra året köpte jag Ichi the killer filmen för bara 80 kronor!



300 x 250  uggs FB
Annonser från BloggPartner


Kommentarer
Postat av: Slakob

Jeepers Creepers är riktigt bra! Älskar slutet och låten! :D

Såg också tvåan när den var relativt ny. Alltid lagom fredagsunderhållnig med tonåringar som dör, men som uppföljare till Jeepers Creepers var den rätt fail.



Längtar som fan till Sci-fi mässan! Har väntat på den hela året :P

2009-11-13 @ 16:37:54
Postat av: Caroline

Har också sett Jeepers Creppers-filmerna. Och du har helt rätt om låten, den är faktiskt bra :) Men uppföljaren är inte alls bra, den känns bara larvig :)

2009-11-19 @ 14:02:58
URL: http://marycaroline.blogg.se/
Postat av: Bexy

Jag har aldrig vart på en sån mässa innan! :o haha, har ingen aning om vad det är typ? Du råkar inte ha lust att berätta lite för ovetande vilsen själ? hahaha. :) du kan adda min msn i såna fall. [email protected]. dying to know typ. såg bara att Furlong skulle till stockholm så då vare bara att beställa tågbiljett med en gång typ. :) Hahaha.

2009-11-26 @ 12:57:38
URL: http://bexy.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0