Annonser från BloggPartner

Halloween

Hej, nu har jag bestämt mig för att börja blogga igen. Jag har haft  väldigt fullt upp med skolan, kulturama. Just nu håller jag på med mitt andra stora projekt och den första inspelningsdagen gick mycket bra, men här ska bloggas om film och Halloween.
Ända sedan jag var liten har jag alltid älskat Halloween, vilket på senare tid har blivit min favorithögtid. Jag har tyvärr slarvat med skräckfilmer denna helg och måste medge att de två hela skräckfilmerna jag såg var, Halloween & Halloween H20. Halloween-filmen har jag älskat ända sedan jag såg den för första i 6-års åldern och det var väldigt kul att min pojkvän också tyckte om den. Det är faktiskt den enda filmen som skrämmer mig och  jag tycker att musiken är genialisk. Hur mycket jag än älskar gore och blod så är det fantastisk att göra en så skrämmande film utan mycket blod alls. Jag har alltid gillat Halloween-uppföljarna, förutom den väldigt missledande och misslyckade Halloween III, en skam att den får heta så. Halloween 2, 5 och H20 är mina favoriter bland uppföljarna.
Jag såg lite grann av The Covenant som gick på tv igår och den verkade inte bra alls. Det är så synd att det inte går lika bra skräckfilmer som det gjorde förut på tvn. Jag kommer ihåg när jag var i 11-12 års ålder så gick Fredagen den 13:e filmerna varje natt under en sommar och jag väntade uppe till 1-2 för att se dem, vilket jag saknar väldigt mycket nu. Jag har märkt att jag har börjat sakna min barndom väldigt mycket och att allt jag vill är att vara liten och kolla på filmer, jag orkar inte vara vuxen (fyller 20 om 15 dagar).
Jag har kommit fram till att jag behöver köpa nya skräckfilmer eftersom att jag har sett alla som jag har och som min pojkvän har, så på sci-fi mässan ska jag köpa massor med nytt!

Happy Halloween / Placebohoe

300 x 250  uggs FB
Annonser från BloggPartner


Kommentarer
Postat av: Slakob

wohoo! välkommen tillbaka! :D

saknar också the old times, när man var alldeles pirrig i magen och väntade på kvällens skräckis som började långt efter tolvslaget ;P

Men du, bara för att du är 20 betyder det inte att du måste överge barnsligheten! Det är bara ett nummer ju :P

Ha det bra, kram!

2009-11-07 @ 19:28:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0